رکورد تازه وودی آلن در جشنواره فیلم کن

0
287

فیلم «کافه سوسایتی» به کارگردانی وودی آلن با بازی کریستن استوارت و جسی آیزنبرگ به عنوان فیلم افتتاحیه شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن برگزیده شد.

این فیلم 11 می در بخش خارج از رقابت جشنواره نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهد کرد.

وودی آلن پیش از این نیز با فیلم‌های «پایان هالیوودی» در سال 2002 و «نیمه‌شب در پاریس» در سال 2011 آغازگر جشنواره فیلم کن بوده است. حال با انتخاب فیلم جدید آلن برای نمایش افتتاحیه جشنواره، آلن تبدیل به نخستین کارگردانی می‌شود که سه فیلم در شب افتتاحیه جشنواره فیلم کن داشته است. البته اگر فیلم «داستان‌های نیویورکی» به کارگردانی وودی آلن، مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فوردکاپولا را نیز حساب کنیم این رکورد به چهار فیلم افزایش پیدا خواهد کرد.

آلن یکی از محبوب‌ترین کارگردان‌های آمریکایی در فرانسه است، فیلم قبلی آلن با عنوان «مرد غیرمنطقی» بیشترین فروش خود در بازارهای خارج از آمریکای شمالی را در فرانسه تجربه کرد و به فروشی برابر با 6.3 میلیون دلار در سینماهای این کشور دست یافت.

هنوز اطلاعات زیادی درباره چهل‌وششمین فیلم بلند وودی آلن در دسترس نیست. این فیلم چهاردهمین فیلم آلن است که بخش خارج از رقابت کن نمایش داده می‌شود. استوارت و آیزنبرگ پس از همکاری در فیلم «افراط آمریکایی» در فیلم «کافه سوسایتی» با استیو کارل، پارکر پوسی، بلیک لایولی و جینی برلین همبازی هستند.

فیلم تازه وودی آلن در لس‌آنجلس و نیویورک فیلمبرداری شده است. به گزارش جشنواره کن این فیلم داستان یک مرد جوان است که دهه 30 میلادی به هالیوودی می‌رود به امید اینکه در صنعت فیلمسازی مشغول به کار شود.

سال گذشته فیلم «سربلند» به کارگردانی امانوئل برکو آغازگر جشنواره فیلم کن بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ورایتی ، شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن از 11 تا 22 می برگزار می‌شود. این در حالی است که فهرست کامل فیلم‌های حاضر در جشنواره اواسط آوریل اعلام خواهد شد.

www.theguardian.com