رژیم ولی فقیه ۵ زندانی را در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخت

0
121

روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۳ زندانی تحت عنوان قاتلان دادستان زابل ، اعدام شدند. این ۳ زندانی برای مدت کوتاهی در بند ۱ معروف به جوانان و بند ۳ زندانی بودند. سنین این ۳ زندانی بین ۲۰ تا ۲۳ بود.

علیرغم اینکه آنها نزدیک به ۵ ماه در اداره اطلاعات زاهدان بودند ، هنگام انتقال به زندان زاهدان کف پاها و کمرآنها در اثر زدن کابل و سایر ابزار شکنجه زخمی بود و به سختی قادر به راه رفتن ، خوابیدن و نشستن بودند و از درد تمام این مدت به خود می پیچیدند.

این ۳ زندانی به همبندیانشان گفته بودند که هیچ نقشی در به هلاکت رساندن دادستان زابل نداشتند. بازجویان وزارت اطلاعات در طی مدت بازداشت آنها در اداره اطلاعات تمامی شیوه های شکنجه را برای اعتراف گیری علیه آنها بکار برده است و تحت شکنجه های وحشیانه اقدام به گرفتن اعترافات تلویزیونی از آنها نموده اند.

اسامی ۳ جوانی که صبح امروز در زندان زاهدان به دار آویخته شدند به قرار زیر می باشد :

۱ـ علی ده مرده ۲۰ ساله از ساکنین شهر زاهدان

۲ـ هادی گلوی۲۰ ساله از ساکنین شهرزابل

۳ـ امید پیری ۲۳ ساله از ساکنین شهر زابل

این ۳ زندانی روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه از بندهای ۱ و ۳ زندان مرکزی زاهدان به سلولهای انفرادی منتقل شدند و همزمان تمامی تلفنهای زندان را تا صبح امروز قطع نمودند.

از طرفی دیگر روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۲ زندانی دیگر در محوطه زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند. اسامی این ۲ زندانی به قرار زیر می باشد:

۱ـ مجتبی نوری ۲۷ ساله نزدیک به ۲،۵ سال دربند ۸ زندان زاهدان زندانی بود

۲ـ علی دنیا دیده ۳۰ ساله بیش از ۲،۵ سال در بند ۴ زندان زاهدان زندانی بود

آنها روز سه شنبه ۲ اردیبهشت ماه به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند.

از ۳۰ فروردین ماه تا به امروز فقط در زندانهای بندرعباس، زاهدان، قزل حصار کرج و گوهردشت کرج ۲۳ زندانی اعدام شده اند و تا این لحظه اعدام ۱۷ نفر از آنها مخفیانه بوده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، موج جدید اعدام که در زندانهای مختلف ایران به اجرا در آمده است و یا زندانیان در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به موج جدید اعدام در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه بین المللی کیفری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر با۲۶ آوریل ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

مقاله قبلیاحضار گسترده دراویش ماهشهر به اداره اطلاعات و بازداشت یک درویش گنابادی
مقاله بعدیآذربایجان غربی میراث دار تاریخ 8 هزار ساله
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...