رویترز: جمهوری اسلامی تا پیش از روی کار آمدن دولت رئیسی به مذاکرات برجام باز نمی‌گردد

0
193

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام دیپلماتیک نوشت که جمهوری اسلامی تا پیش از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، آمادگی حضور در دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین را ندارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به «رویترز» گفته است، جمهوری اسلامی این موضوع را به مقامات اروپایی‌ که به طور غیر مستقیم کار میانجیگری بین جمهوری اسلامی و آمریکا را انجام می‌دهند، اطلاع داده که تا اواخر مرداد آماده بازگشت به میز مذاکره نیست.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود دور هفتم مذاکرات احتمالا بیش از یک ماه دیگر در وین از سر گرفته نشود.

العربیه به نقل از رویترز نوشت؛ مراسم تحلیف دولت رئیسی قرار است 14 مرداد برگزار شود. ابراهیم رئیسی تا کنون نام وزیر خارجه منتخب خود را اعلام نکرده است.

به گفته «رویترز»، مشخص نیست كه آیا این به معنای این است که چنین آمادگی پس از مراسم تحلیف وجود خواهد داشت یا این که دولت رئیسی باید کاملا مستقر شود.

دولت حسن روحانی، طی 6 دور مذاکرات اتمی در وین به‌طور مستقیم با کشورهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و چین و غیر مستقیم با آمریکا درباره احیای توافق هسته‌ای به گفت‌وگو نشست. پس از انتخابات اخیر ایران و پیروزی ابراهیم رئیسی این مذاکرات تعلیق شد و زمانی برای آغاز دور هفتم آن تعیین نشده است.