رونمایی از کمک داور ویدئویی فوتبال VAR ایران

0
282

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: روز یکشنبه ۲ دی ماه از سیستم کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران رونمایی می‌کنیم.

 فریدون اصفهانیان در مراسم افتتاحیه دوره داوری فیفا گفت: در کمیته داوران در تلاش هستیم که میزان اشتباهات داوری را کم کنیم. براین اساس با برگزاری دوره‌های دانش افزایی سعی داریم  داوران را با علم روز داوری آشنا کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: دوره «مستر فیفا» با حضور بهترین مدرسین فیفا صالح سوبخیدین و گانسان مانیام از امروز برای داوران زیر ۳۵ سال آغاز کردیم با توجه به اجرای طرح جوانگرایی در داوران، فدراسیون فوتبال سرمایه‌گذاری مناسبی روی داوران  جوان و آینده دار کرده است. برترین مدرسان فیفا برای آموزش به داوران در این کلاس حضور دارند.   امیدوارم داوران نهایت استفاده را از حضور مدرسان ببرند تا شاهد قضاوت‌های خوبی در نیم فصل دوم از آنها باشیم.

عضو هیات رئیسه داوران در ادامه درباره عملکرد داوران در نیم فصل اول گفت: عملکرد داوران را در این ۱۵ هفته مثبت ارزیابی می کنیم اینکه بعضی از تیم ها عنوان می کنند از داوری فقط ضرر کرده اند بنظرم اصلا درست نیست. ایراد و اشتباهاتی در این ۱۵ هفته لیگ برتر وجود داشت. ما سعی می کنیم با برگزاری کلاس های دانش افزایی و توجیهی نقاط قوت داوران را افزایش دهیم تا در نیم فصل دوم شاهد قضاوت های خوبی از داوران باشیم.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از فدراسیون فوتبال ایران؛ اصفهانیان در پایان افزود: قصد داریم در این کلاس از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) استفاده کنیم. در همین راستا فردا این سیستم را رونمایی خواهیم کرد.