رونمايي از«زندگی سهراب سپهری»

0
143

مستند زندگی سهراب سپهری به نویسندگی و کارگردانی رقیه توکلی و تهیه کنندگی داود سماواتی یار روز یکشنبه 14 دی ماه از ساعت 15 تا 17 در فرهنگسرای نیاوران با حضور هنرمندان و اهالی رسانه رونمایی می شود.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با اجرای فرانک یوسفی از گویندگان صدا و سیما و به همت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و اداره کل صدا و سیمای مرکز اصفهان و با همکاری شهرداری کاشان برگزار می شود، قرار است پس از نمایش فیلم از پروانه سپهری (خواهر سهراب)، دکتر ماشاءالله مدیحی و دکتر محمود فیلسوفی (از دوستان و همکلاسی های سهراب) و علی اصغر صائم کاشانی (شاعر و غزل سرا) تقدیر شود.

در بخش پایانی این مراسم نیز از محمدرضا جعفری جلوه به عنوان مشاور محتوایی فیلم و محمدرضا اصلانی مشاور ساختاری آن تجلیل می شود.

مستند سهراب سپهری یک فیلم 49 دقیقه ای از زندگی این شاعر و نقاش معاصر است که در آن شعرها و نقاشی های وی از نگاه جامعه شناسی بررسی و تحلیل می شود. همچنین نریشنی که در ابتدای این مستند ساخته شده، برگرفته از یادداشت های سهراب سپهری است که در کودکی خود نوشته است.

به گزارش ایسنا؛ تصویربرداری این پروژه که 15 روز به طول انجامیده و بخش عمده آن در کاشان است بر عهده محمد فکوری است. مازیار رضاخانی طراح و موسس خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان نیز از حامیان معنوی این مستند است.