رونالدو بهترین گلزن ۳۵ ساله قرن ۲۱

0
116

مهاجم یوونتوس بهترین آمار گلزنی را در ۳۵ سالگی در قرن ۲۱ به ثبت رساند.

کریستیانو رونالدو روز جمعه ۳۶ ساله شد. مهاجم پرتغالی ۳۵ سالگی را به شکل خیلی خوبی به پایان رساند و در دیدار نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا مقابل اینتر دبل کرد تا یوونتوس به لطف گل‌هایش یک گام به صعود به فینال نزدیک شود. هم‌چنین توانست بهترین گلزن ۳۵ ساله قرن ۲۱ لقب بگیرد. 

در میان بهترین گلزنان ۳۵ ساله از سال ۲۰۰۱، مهاجم یوونتوس بیش‌ترین گل را در بازی‌های رسمی باشگاهی (لیگ، رقابت های داخلی و اروپایی) به ثمر رساند. او در ۴۲ بازی ۳۷ گل را وارد دروازه حریفان کرد و بهترین میانگین (۰.۸۸) گل را هم به ثبت رساند. در این فهرست به جز ستاره پرتغالی تنها دو بازیکن همچنان در میادین حضور دارند که زلاتان ایبراهیموویچ و کوالیارلا هستند. 

جایگاه دوم به آریتس آدوریس اختصاص دارد که چند وقت پیش از فوتبال خداحافظی کرد. او در ۳۵ سالگی ۲۵ گل در ۴۵ بازی به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، در رتبه دوم آنتونیو دی ناتاله با ۲۴ گل در ۴۱ بازی قرار دارد. ایبراهیموویچ (۲۲ گل)، مارتین مکس (۲۰)، کوالیارلا (۱۹)، اولف کریستن (۱۷)، دلی والدس (۱۶)، فیلیپو اینزاگی (۱۶) و الساندرو دل پیرو (۱۵ گل) این فهرست را کامل می کنند. بیش‌تر این بازیکنان یا ایتالیایی هستند یا در سری آ پا به توپ بودند.