روسیه: بررسی بحران سوریه بدون حضور ایران “بیهوده” است

0
189

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید می کند تشکیل یک گروه بررسی به منظور حل بحران در سوریه بدون حضور “ایران” اقدامی اشتباه و بیهوده است. قرار است روز جمعه نشستی چهارجانبه به منظور بررسی اوضاع سوریه با حضور وزیران امور خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی در وین اتریش تشکیل شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنج شنبه ٣٠ مهر / ٢٢ اکتبر، در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا-١ گفت: به اعتقاد دولت روسیه، کشورهای ایران، اردن، قطر، مصر و امارات متحده عربی نیز باید در مذاکرات برای حل بحران در سوریه حضور داشته باشند.

سرگئی لاوروف تاکید کرد: کشورهای پیشنهادی وی برای انجام چنین گفتگوهایی ابراز آمادگی نموده‌اند.

قرار است روز جمعه نشستی چهارجانبه به منظور بررسی اوضاع سوریه با حضور وزیران امور خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی در وین اتریش تشکیل شود.

این نشست به ابتکار وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. ایالات متحده آمریکا و ترکیه نسبت به سفر غیرمنتظره بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به روسیه ابراز ناخرسندی نموده‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفته است ممکن از نمایندگان برخی از کشورهای پیشنهادی وی در “اجلاسی موازی در وین” گردهم آیند.

نماینده ویژه سازمان ملل در پاریس

همزمان قرار است فردا (جمعه) لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه با استفان میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای سوریه، در پاریس دیدار نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص غیبت لوران فابیوس در گفتگوهای روز جمعه در وین گفت: وزیر امور خارجه فرانسه در هفته جاری با تعدادی از همتایان خود از جمله جان کری و عادل جبیر وزیران امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد بر سر موضوع سوریه دیدار و گفتگو نموده است.