روسیه آمادۀ حمایت از “ارتش آزاد سوریه” است

0
209

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، امروز در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که مسکو آماده است که از “ارتش آزاد سوریه” پشتیبانی هوایی بکند. وزیر امور خارجۀ روسیه گفته است که مسکو آماده است که از “مخالفان میهن دوست سوریه از جمله “ارتش آزاد” این کشور در نبرد با گروه “دولت اسلامی” حمایت نظامی کند. وی همچنین گفته است که مسئلۀ اصلی برای مسکو نزدیک شدن به افراد و گروه هایی است که علیه “دولت اسلامی” در سوریه می جنگند.
اظهارات وزیر امور خارجۀ روسیه ساعاتی پس از توافق این کشور و اردن ایراد می شود که به موجب آن مسکو و امان بر ضرورت هماهنگ کردن عملیات شان علیه گروه “داعش” در سوریه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجۀ روسیه در جای دیگری از سخنان امروزش خواستار تدارک انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سوریه شد و گفت که امیدوار است شاهد پیشرفت سیاسی در این کشور باشد. سرگئی لاوروف با استناد به پیشرفت اخیر مذاکرات افزود که گفتگوها امید پیشرفت در فرآیند سیاسی سوریه در آیندۀ نزدیک را افزایش داده اند.

در اظهاراتی جداگانه، وزیر دفاع روسیه گفت که نیروی هوایی این کشور از آغاز عملیات اش در سوریه در سی ام سپتامبر گذشته ۸۱۹ هدف شورشیان را بمباران کرده است.

همزمان سازمان دیده بان حقوق سوریه گزارش داده است که در نتیجۀ درگیری های سنگین میان نیروهای رژیم دمشق و قوای “دولت اسلامی” در حلب، مسیر اصلی انتقال تجهیزات و آذوقه به مناطق مختلف شهر حلب قطع شده است.

رویترز به نقل از “دولت اسلامی” نوشت که این گروه مدعی است کنترل این مسیر در جنوب-شرق حلب را در دست گرفته است. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرده است که گروه “دولت اسلامی” دیروز صبح جمعه بیست و سوم اکتبر حملات اش را برای کنترل جادۀ “خان ناصر” در اطراف شهر حلب آغاز کرد و در نتیجۀ درگیری های شدید دهها نفر از قوای دو طرف کشته شدند. در حملۀ زمینی قوای بشار اسد برای کنترل شهر حلب که با پشتیبانی هوایی روسیه صورت می گیرد، نیروهای حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران نیز شرکت دارند.