روسای جمهوری فرانسه و ایران در بارۀ اجرای توافق نامۀ وین با یکدیگر گفتگو کردند

0
162

فرانسوا هولاند و حسن روحانی، عصر روز پنجشنبه ٢٣ ژوئیه/ ١ مرداد ماه، در یک گفتگوی تلفنی «شرایط به اجرا گذاشتن توافق نامۀ وین را» بررسی کردند. بگزارش کاخ ریاست جمهوری فرانسه، در این گفتگو، «دو طرف از حصول توافق وین در ١٤ ژوئیه ابراز خرسندی کرده» و با اشاره به جوّ تازه «خواستار تحکیم همکاریهای دو جانبه شدند».

رئیس جمهوری فرانسه در این گفتگو «از ایران خواست در حل بحران های خاور میانه بصورت مثبتی شرکت کند». بر اساس بیانیۀ کاخ الیزه، سفر لوران فابیوس، وزیر امور خارجۀ این کشور، به ایران به منظور تقویت همکاریهای میان دو کشور صورت می گیرد.

قرار است لوران فابیوس در روز چهارشنبه ٢٩ ژوئیه /٧ مردادماه برای انجام یک بازدید سه روزه وارد تهران شود. وی دراین سفر با رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی، و همتای خود، جواد ظریف، دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ بدنبال توافق وین بر سر برنامۀ هسته ای ایران، شماری از شخصیت های بر جستۀ اروپائی در روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد. قرار است خانم فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، نیز هفتۀ آینده از ایران دیدن کند. رئیس جمهوری اطریش، هینز فیشر، نیز در روزهای ٧ تا ٩ سپتامبر به ایران سفر خواهد کرد. هفته گذشته، معاون صدر اعظم آلمان، زیگمار گابریل به تهران رفت.