روزنامه «جمهوری اسلامی»: حکم اعدام سلمان رشدی هنوز به قوت خود باقی است

0
166

روزنامه «جمهوری اسلامی» با انتقاد از دعوت سلمان رشدی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نوشته مسلمانان هنوز هم «با جدیت در انتظار فرصتی برای اجرای حکم اعدام» وی هستند.

این روزنامه افزوده دعوت از رشدی٬ نوعی «دهن کجی» به اسلام تلقی می‌شود و سطح نمایشگاه کتاب فرانکفورت را به یک «باشگاه سیاسی» تنزل داده است.

این روزنامه محافظه‌کار با دفاع از صدور فتوای قتل سلمان رشدی از سوی روح‌الله خمینی اضافه کرده «برخورد جدی» با کسانی که «حرمت‌ها» را رعایت نکرده‌اند، به دیگران گوشزد می‌کند که «وارد حریم ممنوعه نشوند که سخت عقوبت خواهند شد.»

این روزنامه تاکید کرده «هنوز حکم اعدام رشدی همچنان به قوت خود باقی است و کسی نباید تصور کند که این موضوع مشمول مرور زمان گردیده یا به فراموشی سپرده شده است.»

به گزارش تارنمای دیگربان؛ «جمهوری اسلامی» از سازمان کنفرانس اسلامی که موضوع «ارتداد» رشدی جزو مصوبات رسمی آن محسوب می‌شود نیز خواسته «با سکوت خود به این تصور دامن نزنند که گویا مسئله به فراموشی سپرده شده و یا مشمول مرور زمان گردیده است.»

این روزنامه نوشته هنوز هم مسلمانان «با جدیت در انتظار فرصتی برای اجرای حکم اعدام سلمان رشدی هستند.»

روح‌الله خمینی در بهمن ماه سال ۶۷ با صدور فتوایی سلمان رشدی٬ نویسنده کتاب آیات شیطانی را به علت آنچه «توهین» به اسلام و قرآن و پیامبر اعلام شد «مرتد» خواند و وی و ناشرین مطلع از محتوای کتاب وی را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، متن کامل فتوای روح‌الله خمینی که در تاریخ ۱۴ فوریه ۱۹۸۹ برای اوّلین بار از رادیوی دولتی جمهوری اسلامی منتشر شد بدین شرح است:

باسمه تعالی

انّا لله و انّا الیه راجعون،

به اطّلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم، مؤلّف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم شده‌است، همچنین ناشرین مطّلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آن‌ها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرئت نکند به مقدّسات مسلمین توهین نماید و هر کس که در این راه کشته شود، شهید است ان شاءالله؛ ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرّفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السّلام علیکم و رحمةالله و برکاتة.

روح‌الله الموسوی الخمینی

۲۹ بهمن ۱۳۶۷ / ۱۷ رجب