روزنامه “الشرق‌الاوسط” هدف حمله قرار گرفته و دفتر “العربیه” تعطیل شد

0
172

دفتر روزنامه “الشرق‌الاوسط” نشریه نزدیک به عربستان سعودی در بیروت لبنان، در واکنش به انتشار کاریکاتوری در انتقاد به دولت این کشور، هدف حمله قرار گرفت. در کاریکاتوری که به مناسبت روز اول آوریل برابر با سیزدهم فروردین در این نشریه منتشر شد: پرچم لبنان به نمایش درآمده بود که در بالای آن “دروغ آوریل” و در وسط آن “دولت لبنان” نوشته شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه “الشرق‌الاوسط”، حمله به دفتر این روزنامه در بیروت را محکوم نموده و از دولت لبنان خواسته است تا مسئولیت امنیت کارکنان دفتر این روزنامه را برعهده بگیرد.

مسئولان این نشریه که مقر آن در لندن است، در عین حال تأکید کردند اینگونه اقدامات و حملات، تأثیری بر سیاست این روزنامه در قبال پوشش خبرهای لبنان نخواهد داشت.

تلویزین “العربیه” هم که وابسته به عربستان سعودی است، روز گذشته اعلام کرد دفتر این رسانه در لبنان را خواهد بست. این شبکه تلویزیونی، دلیل این تصمیم را «مشکلات امنیتی» اعلام نمود. همزمان، گزارشاتی مبنی بر تعطیلی دفتر شبکه تلویزیونی “الحدث” در لبنان منتشر شده است.

حمله به دفتر روزنامه “الشرق‌الاوسط” و تصمیم مسئولان شبکه‌های تلویزیونی “العربیه” و “الحدت”، در پی آن صورت گرفت که روابط میان دو کشور لبنان و عربستان سعودی با تنش‌های فزاینده‌ای روبرو شده است.

قرار گرفتن نام “حزب‌الله” لبنان از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس در فهرست “گروه‌های تروریستی” و تنش در روابط میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی متحد حزب‌الله لبنان، برتنش‌ها افزوده است.