روحانی: گام‌های جدیدی برای رفع تحریم‌ها برمی‌داریم

0
169

 حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود بر تعامل سازنده با جهان و برداشتن گام‌های جدید برای رفع تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد.

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی بعد از ظهر امروز با حضور مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در دفتر خامنه‌ای برگزار شد. بر اساس اصل صد و ده قانون اساسی جمهوری اسلامی، حکم ریاست جمهوری باید توسط رهبر این نظام، امضا شود.

حسن روحانی در ابتدای سخنان خود در مراسم امروز گفت: انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ گرچه با تردید و سوءظن بخشی از جامعه آغاز شد ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید.

روحانی گفت: حداقل انتظار مردم در این انتخابات از دولت جدید ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهای مختلفی است که امروز کشور با آن مواجه است.

وی درباره پایبندی خود به عهد و پیمانش با مردم گفت: «لازمه پایبندی به عهد و پیمان وفاداری و راستگویی در برابر مردم است. در آیین ما اساس دین داری ادای امانت و پایبندی به عهد و پیمان است راستگویی سبب اصلاح امور و دروغگویی سبب تباهی امور می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس دولت یازدهم همچنین درباره رفع تحریم‌های بین المللی علیه ایران گفت: «جهت‌گیری دولت نجات اقتصادی ایران، تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق است.»

وی اضافه کرد: «ما در عرصه بین‌الملل نیز گام‌های جدیدی برای ارتقای ملت ایران در راستای تامین منافع ملی و رفع تحریم‌ها برمی‌داریم گرچه تنگناها فراوان است.»

قرار است فردا، مراسم تحلیف روحانی در مجلس ایران برگزار شود و ممکن است که روحانی در این مراسم فهرست اعضای کابینه خود را اعلام کند.

حسن روحانی در انتخابات روز بیست و چهارم خرداد توانست پنجاه و یک درصد آرا را کسب کند و بر دیگر رقبای خود که اکثرا از جناح نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای بودند، غلبه یابد.

با به قدرت رسیدن حسن روحانی، کشورهای غربی امیدوارند که تغییری اساسی در رویکرد ایران نسبت به پرونده هسته ای خود صورت گیرد.