روحانی مخالفت خود را با تصویب متن توافق هسته‌ای در مجلس اعلام کرد

0
189

حسن روحانی، در یک کنفرانس خبری در تهران، مخالفت خود را با تصویب متن توافق هسته‌ای (برجام) در مجلس این کشور اعلام کرد و گفت: “طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی سندی باید به مجلس برود که رییس جمهوری یا نماینده وی امضا کرده باشد، ما که چیزی امضا نکرده ایم.” وی افزود: “آن چه که امروز انجام می شود، اجرای معاهده ای است که ایران قبلا آن را پذیرفته است، بحث درباره اجرای درست ان. پی. تی و پادمان است.”
حسن روحانی که به مناسبت هفته دولت در ایران، در مقابل خبرنگاران برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی سخن می‌گفت، تأکید کرد: “هیچ کشور دیگری هم برجام را در پارلمان خود تصویب نمی کند، حال اگر ما آن را به پارلمان ببریم، الزامی برای دولت می شود و کار را به نفع آن ها انجام داده ایم. چرا می خواهیم فشاری از لحاظ حقوقی بر مردم وارد کنیم در حالی که نیازی به آن نداریم؟”

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارات روحانی در حالی است که طی هفته‌های اخیر موضوع به رای گذاشتن «برنامۀ جامع اقدام مشترک – برجام» یا همان توافق نامۀ وین، در مجلس ایران جنجال‌برانگیز شده است.

 روحانی همچنین در کنفرانس خبری خود درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: “ما قصد دعوا با هیچ نهادی را نداریم اما همانطور که قبلا گفتم من در انتخابات به عنوان مسوول اجرای قانون اساسی به وظایفم عمل می کنم حالا ممکن است برخی خوشحال شوند یا خوشحال نشوند؛ ما باید مجری قانون باشیم.”