روحانی : مبادا تحت لوای امر به معروف در جامعه ناامنی شود

0
194

حسن روحانی، رئیس جمهور ایجمهوری اسلامی در واکنش به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان گفت: «مبادا تحت لوای امر به معروف، در جامعه ناامنی آغاز شود.»

به گزارش خبرگزاری‌های درون مرزی حسن روحانی امروز در زنجان تاکید کرد: « مباد منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم دروغ و تهمت منکر نیستند؟ رشوه‌خواری منکر نیست؟ بورسیه‌های تقلبی را نباید منکر بپنداریم؟ از صبح تا شب فقط یک مساله و آن هم بدحجابی را فقط باید منکر تلقی کنیم؟»
وی افزود: «زنان ایران زنانی مسلمان با عفت و طرفدار حجاب هستند یک گروه فقط خود را مسئول حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نپندارد و گفته می‌شود همه باید امر به معروف و نهی از منکر باشیم و باید بدانیم کاری کنیم که جوانان ما شوق داشته باشند».
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تاکید کرد: «اعتقاد من طلبه در حدی که از آموزه‌های اسلام می‌فهمم این است که منکری بالاتر از بیکاری و فقر نیست.»
وی در ادامه اختلاف و تفرقه را از بالاترین منکرات عنوان کرد و تصریح کرد: «چرا به اختلافات دامن می‌زنید؛ نگذارید تفرقه و شکاف در جامعه ما رخنه کند. اما گویی یک عده زندگی‌شان تنها در ایجاد شکاف و تفرقه در میان مردم و دولت، و این جناح و آن جناح می‌گذرد.»
حسن روحانی در ادامه تاکید کرد: «مباد که نخواهد هم بود تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود.»