روحانی: دولت قبلی یک خزانه خالی تحویل دولت جدید داده است

0
208

مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه تهران بعد از سالها تعطیلی بار دیگر امسال و با حضور حسن روحانی در روز دوشنبه 14 اکتبر برگزار شد.

این مراسم که شرکت در آن فقط با دعوت قبلی امکان پذیر بود، شور و هیجان زیادی را در دانشگاه تهران ایجاد کرد و بسیاری از دانشجویان بعد از اطلاع از این برنامه مایل بودند که در آن شرکت کنند. اما به آنها اجازه ورود به محوطه اجرای مراسم داده نشد و فقط دانشجویانی که کارت دعوت داشتند میتوانستند وارد سالن امینی دانشگاه تهران بشوند.

بنا به گزارش مهر، مراسم امروز دانشگاه تهران به شدت از سوی نیروهای امنیتی کنترل میشد و تجمع دانشجویان در اطراف محل برگزاری مراسم ممنوع بود. نیروهای حراست دانشگاه با افرادی که به دستورات توجه نمیکردند به شدت برخورد نموده و کارت دانشجویی آنها را ضبط میکردند.

حسن روحانی در این مراسم ضمن دیدار با برگزیدگان کنکور امسال به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت “دانشگاه جای بیان اظهار نظر” است. او به قرائت دو بیانیه دانشجوئی در آغاز این مراسم اشاره کرد و گفت که این “حس آزادی در همه کشورها” وجود ندارد.

روحانی  گفت: “دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و انبوه بدهکاری مواجه است.” در اینجا عده ای از حاضران در مراسم کف زدند و روحانی در پاسخ گفت: “این که دیگه کف زدن نداره!”

روحانی در سخنان خود به فضای امنیتی و اطلاعاتی در دانشگاههای کشور اعتراف کرد و از نیروهای امنیتی خواست تا راه را برای آنچه که او “دیپلماسی علم” خواند باز کنند.

در مراسم امروز رئیس بسیج دانشجوئی دانشگاه تهران بیانیه ای را خواند و از روحانی برای انتصاب جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم انتقاد کرد و توفیقی را از اصحاب فتنه خواند. در ادبیات جمهوری اسلامی به طرفداران میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات سال 1388 “اصحاب فتنه” گفته میشود. این سخنان با عکس العمل منفی بسیاری از حاضران در مراسم روز دوشنبه دانشگاه تهران روبرو شد.