رهبر حزب‌الله : با موشک‌ چهرۀ خاورمیانه را تغییر می‌دهیم اگر آمریکا به جمهوری اسلامی حمله کند

0
225

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان به آمریکا هشدار داد که جنگ علیه جمهوری اسلامی تنها به مرزهای این کشور محدود نخواهد شد، بلکه کل خاورمیانه را به آتش خواهد کشید.

رهبر گروه نظامی وابسته به حکومت جمهوری اسلامی همچنین گفت که به اندازۀ کافی موشک های نقطه زن دارد تا به وسیله شان چهرۀ خاورمیانه را تغییر بدهد.

نصرالله سپس هشدار داد که در صورت وقوع جنگ علیه رژیم جمهوری اسلامی همۀ نیروها و منافع آمریکا قابل مجازات خواهند بود.

با این حال، حسن نصرالله اضافه کرد که دولت آمریکا و متحدانش به دلیل نگرانی از نتایج چنین جنگی قصد حمله به جمهوری اسلامی را ندارند و مناسبات قدرت مانع از اجرای چنین سناریویی می‌شود. او در عین حال افزود که در صورت وقوع جنگ، حزب الله لبنان قدرت نظامی مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

در نتیجۀ تحریم های آمریکا علیه نفت و نظام بانکی جمهوری اسلامی حمایت مالی حکومت جمهوری اسلامی از حزب الله لبنان که سالانه به حدود یک میلیارد دلار بالغ می شود، ۵٠ درصد کاهش یافته به طوری که حزب الله شماری از نیروهایش را تعدیل کرده یا دستمزدهای آنها را کاهش داده است.

هفتۀ گذشته وزارت امور خارجۀ آمریکا تصریح کرد که در اثر همین تحریم ها جمهوری اسلامی شماری از نیروهای حزب الله لبنان را از سوریه خارج کرده است.  

کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس در نشست روز جمعۀ خود، ٣١ ماه مه، در مکه از راهبرد آمریکا علیه جمهوری اسلامی، یعنی تشدید تحریم ها و استقرار نیروهای نظامی در منطقه پشتیبانی کردند.

رهبر حزب الله لبنان در جای دیگری از سخنانش با آنچه “توافق قرن” برای حل مسئلۀ اسرائیل و فلسطین نامید مخالفت کرد. جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا، اجرا و هدایت طرح آمریکا را برای صلح میان اسرائیل و فلسطین به عهده دارد.

رادیو فرانسه گزارش داد؛ حزب الله لبنان علاوه بر رژیم دمشق از شبه نظامیان حوثی یمن نیز در جنگ نیابتی میان عربستان و جمهوری اسلامی پشتیبانی می‌کند.