رهبر جمهوری‌خواهان سنا خواستار برگزاری جلسه استماع درباره توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی شد

0
240

میچ مکانل، سناتور جمهوری‌خواه و رهبر اقلیت سنای آمریکا، از کمیته روابط خارجی سنا خواست تا پیش از بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای موسوم «برجام»، در سنای این کشور جلسه «استماع اکثریت» برگزار شود.

مکانل در این زمینه تأکید کرد، می‌باید در زمینه پایبندی مجدد آمریکا به هر گونه توافق جدید با جمهوری اسلامی، با کنگره این کشور مشورت صورت گیرد.

به گفته این سناتور کهنه‌کار آمریکایی، سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور درباره جمهوری اسلامی مایه نگرانی هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات شده است.

او در این زمینه به اظهارات باب منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز اشاره کرد.

العربیه نوشت؛ منندز برای مقابله با برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی و همچنین «رفتار خطرناک این کشور در خاورمیانه و خلیج فارس» خواستار فشار بیشتری علیه جمهوری اسلامی شده بود.

میچ مکانل در بخش دیگری از اظهارات خود، به استعفای شماری از اعضای هیئت‌ مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: «بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شماری از دیپلمات‌های مهم به‌تازگی از هیئت مذاکره‌کننده این کشور کنار رفته‌اند. آن‌ها نگران بودند که مذاکره‌کننده ارشد [رابرت مالی] در مقابل جمهوری اسلامی با ملایمت برخورد می‌کند.»

رهبر اقلیت سنای آمریکا دولت بایدن را متهم کرد که در خاورمیانه «عملکرد ضعیفی» از خود نشان داده‌اند و تصریح کرد: «اگر رئیس‌جمهوری به‌دنبال رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است، [در کنگره] رأی‌گیری صورت خواهد گرفت.»