رنگ پوست جیمز باند چالش جدید انگلیسی‌ها

0
163

در حالي كه یک دو هفته پیش راجر مور یکی از جیمزباندهای قبلی گفته بود جیمز باند نمی‌تواند سیاهپوست باشد، اکنون یکی دیگر از بازیگران قدیمی جیمز باند این نظر را تایید کرده است.

 یافت کوتو که زمانی در نقش دشمن اصلی جیمز باند ظاهر شده بود نیز معتقد است مامور ۰۰۷ نمی‌تواند سیاهپوست باشد.

این بازیگر که اولین بازیگر آفریقایی آمریکایی بود که در نقش دشمن اصلی جیمز باند جلوی دوربین رفت در مصاحبه‌ای اظهار نظر اخیر راجر مور که گفته بود جیمز باند باید انگلیسی-انگلیسی باشد، را تایید کرده  است. این بازیگر که در فیلم ۱۹۷۳ جیمز باند با عنوان «زندگی کن و بگذار بمیرد» در نقش دکتر کانانگا/مستر بیگ بازی کرده می‌گوید: او نمی‌تواند سیاه باشد. لعنت بر دیدگاه‌های سیاسی، ما باید به صحت ادبی پایبند باشیم.

کوتو که اکنون ۷۵ ساله است می‌گوید: جیمز باند را این فلمینگ به عنوان یک شخصیت سفید خلق کرد و باید بازیگران سفید نقش او را بازی کنند. می‌تواند یک مامور ۰۰۳ سیاه خلق شود، اما ۰۰۷ از نوع سفیدش است. بعضی از افراد می‌گویند باید بگذاریم همه چیز اتفاق بیفتد. این مضحک است. همانطور که اگر من بگویم می‌خواهم در نقش جان اف کندی بازی کنم، همه به من می‌خندند.

او افزود: بازیگران سیاه هم باید تلاش برای گرفتن این نقش را متوقف کنند چون این نقش برای سفیدها نوشته شده است. ما باید نقش‌هایی را بنویسم و بازی کنیم که قبلا نوشته نشده باشند.

راجر مور ۸۷ ساله که یکی دو هفته پیش نظرش درباره جیمز باند و سفیدپوست بودن او سروصدا به پا کرده بود، در توییتر خود دیدگاه نژادپرستانه برای بیان این نظر را رد کرد. این بازیگر که در دوره‌ای در نقش جیمز باند بازی کرده بود گفت بحث او به ادریس آلبا بازیگر سیاهپوست بریتانیایی که اخیرا بسیار مورد توجه بازار سینما واقع شده و به عنوان جایگزین دنیل کریگ برای ایفای نقش ۰۰۷ مطرح شده نبود.

در مصاحبه کوتو او از منتقدان آکادمی اسکار برای بی‌توجهی به فیلم «سلما» نیز انتقاد کرد و گفت «آنها اشتباه کردند».  وی با اشاره به این که خود او از اعضای آکادمی است و به این فیلم به عنوان بهترین فیلم سال رای نداده گفت انتخاب نژادی نقشی در این میان نداشت.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، سال پیش یک ایمیل هک شده از کمپانی سونی پیکچرز، نشان داده بود که مدیر این استودیو گفته بوده که ادریس البا بازیگر شناخته‌شده بریتانیایی باید بعد از دنیل کریگ در نقش جیمز باند ظاهر شود.