رمان مشهور آگاتا کریستی سوژه یک اقتباس سینمایی

0
232

«سپس هیچ کدام باقی نماندند» یکی از مشهورترین رمان های آگاتا کریستی است که در دنیا بیشتر با نام «ده بچه زنگی» شناخته می شود.

این رمان داستان 10 نفر را روایت می کند که در جزیره ای با میزبانی راز آلود گرفتار شده اند. علیرغم این که هیچ یک از دو کاراکتر مشهور کتاب های آگاتا کریستی، یعنی هرکول پوآرو و خانم مارپل در «ده بچه زنگی» حضور ندارند، این اثر پر فروش ترین نوشته ملکه جنایت به حساب می آید.

گفته می شود در سراسر دنیا چیزی بیش از 10 میلیون نسخه از این کتاب فروش رفته است. از آثار آگاتا کریستی تاکنون اقتباس های زیادی در مدیوم های گوناگون صورت گرفته و بی بی سی هم در حال حاضر مشغول ساخت یک سریال کوتاه از روی یکی از همین آثار است.

حالا کمپانی فاکس قرن بیستم تصمیم گرفته از پر فروش ترین رمان کریستی اقتباسی سینمایی انجام دهد. این کمپانی در حال ساخت فیلم «قتل در اورینت اکسپرس» به کارگردانی کنت برانا هنرمند بریتانیایی مشهور سینمای جهان هم بر اساس کتاب دیگری از این نویسنده مشهور ادبیات جهان است.

جالب است بدانید نام لاتین رمان آگاتا کریستی «Ten little niggers» است که به دلیل استفاده از کلمات نژاد پرستانه در عنوانش مدت ها اجازه چاپ در انگلستان را پیدا نمی کرد. در آمریکا هم با نام «سپس هیچ کدام باقی نماندند» منتشر شد. در نهایت و بعد از گذشت بیش از 45 سال بریتانیا اجازه داد کتاب آگاتا کریستی در سال 1985 و با نام اصلی منتشر شود. هنوز اطلاعاتی از نام فیلم یا سازندگانش در دست نیست.

www.sternrarebooks.com