رقابت کودکانه و خطرناک نیروهای دریایی سپاه و ارتش در خلیج فارس- فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
379

رهبران کنونی ایران با امور نظامی بیگانه هستند و به همین دلیل فرماندهان و افراد نیرو های مسلح می توانند به سادگی آنان را فریب دهند. شماری فرماندهان  پاسدار و نظامی که درجات خود را مدیون جنگ هشت ساله ایران و عراق می باشند حتی از آموزش های پایه بی بهره اند. اغلب این افراد به علوم و فنون جدید آگاه نیستند و ناچار برای نشان دادن شایستگی خود به سران رژیم، و برخوردار شدن از امتیازات مادی و معنوی گاه دست به کار های بس کودکانه می زنند. این برخورد های ناپخته می تواند روزی امنیت ملی ایران را به خطر اندازد.

پس از اجرای برجام ، گروه های تندرو رژیم که احساس می کنند نفوذ و منابع درآمد هایشان کاهش خواهد یافت به اشاره و یا سکوت معنی دار آقای خامنه ای دست بکار هایی می زنند که می تواند خطری برای امنیت و استقلال کشور ایجاد نماید. از سه هفته پیش تاکنون چند حادثه در آب های خلیج فارس رخداده است که هر یک می توانست منجر به درگیری نظامی میان ایران و نیرو های خارجی مستقر در این منطقه استراتژیکی جهان شود.

آغاز رقابتی خطرناک

نتیجه دستگیری نمایشی ده ملوان آمریکایی که با دو شناور نظامی از کویت به بحرین می رفتند، اعطای نشان درجه یک فتح! بالاترین نشان نظامی در جمهوری اسلامی به  دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران شد.

از سه هفته پیش تاکنون رقابتی میان فرماندهان نیروی دریایی سپاه و ارتش در خلیج فارس و دریای عمان آغاز شده است. بر پایه استراتژی نظامی جمهوری اسلامی از خلیج فارس تا تنگه هرمز زیر کنترل نیرو های دریایی سپاه پاسداران و از تنگه هرمز تا دریای عمان سهم نیروی دریایی ارتش می باشد.

در دوازدهم ژانویه 2016 میلادی همزمان با دستگیری ملوانان آمریکایی در نزدیک جزیره ایرانی فارسی، نیروی دریایی ارتش در شرق تنگه هرمز، دریای عمان تا مدار ده درجه  در حال برگزاری مانور ولایت 94 بود. در همان زمان در آب های کشور عمان نزدیک به آب های سرزمینی ایران ناو هواپیما بر آمریکایی “هری ترومن” حضور داشت.

نیروی دریایی برای عقب نیفتادن از شیرینکاری سپاه پاسداران در خلیج فارس فرصت را مغتنم شمرد و با هوا کردن یک پهپاد عکاسی بر فراز ناو آمریکایی اقدام به تصویر برداری نمود. دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، این عملیات عکاسی! را  نشانه‌ ی “شجاعت و اقتدار” ارتش ایران دانسته است. به این ترتیب دریادار سیاری نیز منتظر دریافت مدال طلای فتح می باشد تا از رقیب سپاهی خود عقب نیفتد.

اطلاعات یا ضد اطلاعات ؟

علی فدوی دوشنبه دوازدهم بهمن ماه 1394 ، در برابر صحن مجلس حاضر شد و در باره دستگیری ده ملوان آمریکایی توضیحاتی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داد. او اظهار کرد: اطلاعات زیادی از لپ ‌تاپها و موبایل‌ های ملوانان آمریکایی استخراج کرده‌ایم. فدوی افزود: نظامیان آمریکایی وارد آب‌های ایران شدند، به ‌سراغ ‌شان رفته دستگیرشان کردیم، در حالی که آنها قصد داشتند به ‌سمت جزیره عربی بروند، اما موتور قایق ‌شان خراب شده و جریان آب آنها را چند صد متر وارد آب‌های ایران می‌کند.

این اظهارات نشان دهنده ناآگاهی و عدم آشنایی علی فدوی به امور نظامی و اطلاعاتی می باشد. نخست اینکه ده ملوان به فرماندهی یک ستوان جوان که از کویت به بحرین می رفتند به گفته مقامات آمریکایی و ایرانی در هنگام دستگیری به دلیل اشکال فنی در سیستم رهیابی پنج مایل وارد آب های سرزمینی ایران شده بودند. بنابراین مسئله خرابی قایق شان! مطرح نبوده است.

اگر ادعای علی فدوی درست باشد از گفته او بر می آید که یک ! قایق خراب شده است چون او می گوید موتور! قایق شان و نمی گوید موتور های ! قایق شان. بنا براین اگر یکی از قایق ها به نقص فنی دچار شده باشد قایق دیگر می توانست آن را یدک بکشد و به آب های ایران وارد نشود و سپس از نزدیکترین شناور های آمریکایی،  فرانسوی، انگلیسی یا یکی از کشور های  عربی مستقر در خلیج فارس درخواست کمک نماید.

دوم اینکه ؛ بنا بر روش و دستورالعمل های نظامی و اطلاعاتی در چنین ماًموریت هایی در آبهای متخاصم  هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده ای نباید در اختیار افراد باشد، اطلاعات طبقه بندی شده ، نه بصورت منقول،  نه درکامپیوتر های شخصی و یا نظامی و نه در حافظه تلفن های موبایل شخصی و نظامی نباید وجود داشته باشند.

سوم اینکه ؛ اصولاً  ملوانان که سربازان ساده بشمار می روند و یک ستوان جوان فرمانده آنان هیچگاه نمی توانند دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده و مهم  داشته باشند که دریادار پاسدار مدعی استخراج این اطلاعات می باشد.

چهارم اینکه علی فدوی  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران چرا به این مسئله فکر نکرده است که اگر اطلاعاتی که مدعی است واقعاً در قایق های آمریکایی بدست آمده است، شاید هدف عملیات ضد اطلاعاتی سازمان های اطلاعاتی ارتش آمریکا  واقع شده است. و در نهایت هدف از ورود نمایشی این دو قایق  به آب های ایران، انتقال اطلاعات ساختگی و فریب دهنده به ایرانی ها بوده و دریادار در واقع بجای اطلاعات، ضد اطلاعات!  را استخراج کرده است.

تصاویر زیبا !  و دقیق از ناو آمریکایی

آخرین شاهکار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی  می تواند صد ها آفرین، آفرین  آقای خامنه ای را بخود اختصاص دهد. تصاویر زیبا  و دقیق  از ناو آمریکایی!. اشتباه نشود این گفته یک عکاس معمولی  نیست، بلکه سخنان دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

سیاری با استفاده از واژه های غیر نظامی عدم آشنایی خود را در زمینه اطلاعات نظامی! نشان داد. شاهکار نیروی در یایی ارتش جمهوری اسلامی این بود که با استفاده از یک پهپاد ( پرنده هدایت پذیر از راه دور) مجهز به دوربین عکاسی که بهای آن در بازار چند صد دلار است چند عکس و فیلم رنگی دقیق و زیبا! از ناو آمریکایی “هری ترومن ” برداشته است که این مسئله باعث شگفتی آمریکاییان هم شده است . بطوریکه سخنگوی ارتش آمریکا با تاًیید عکس ‌برداری پهپاد ایرانی از ناو هواپیمابر آمریکایی، این اقدام ایران را “عجیب” دانست. بطور یقین آمریکایی ها که خود سازنده این ابزار ها می باشند تشخیص داده اند که این پهپاد عکاسی است و خطری متوجه نیرو های آنان نمی شود، وگرنه در همان لحظات نخستین، این بازیچه ! ایرانی ها را  در آسمان منفجر می کردند.

 پهپاد های عکاسی چگونه اند ؟

پهپاد های کوچکی هستند که بر روی آنان  دوربین عکاسی یا فیلمبرداری نصب می شود  و پس از به پرواز درآمدن از بالا اقدام به عکاسی و فیلمبرداری از زمین می کند. این نوع تکنولوژی در زمینه های ورزش های پر هیجان، تهیه و تولید فیلم های مستند دررابطه با مناظر طبیعی و اصولاً فیلمبرداری و عکاسی از محل هایی است که دوربین های معمولی به سادگی به آنجا دسترسی ندارند.

بهای این پهپاد های مجهز به دوربین به نسبت تکنولوژی بکار رفته در آن و کیفیت تصاویر از چند صد دلار تا چند هزار دلار در بازار است وبطور آزاد بفروش می رسند.

کوچکترین مدل تولید شده این نوع پهپاد که از کیفیت بسیار خوبی برخورداراست ساخت شرکت: (https://www.lily.camera ) در کالیفرنیا می باشد که به مدل (Easy as 1, 2, 3) نامگذاری شده است. بهای این مدل دوهزار دلار است.

این مدل با کیفیت فیلمبرداری ویدیو (1080p) و عکسبرداری (12 MP)  در ابعاد کمتر از یازده  سانتیمتر در هشت سانتیمتر می تواند در ارتفاع پانزده متری با سرعت چهل کیلومتر در ساعت پرواز کرده و عکس و فیلم بردارد.

این پهپاد یک کیلو و سیصد گرم وزن دارد و دارای 4 جیگا حافظه و قابل کنترل توسط دستگاه هدایت و تلفن های موبایل مجهز به سیستم عامل آندروید و آی فون شش می باشد.  (Easy as 1, 2, 3.) مجهز به سیستم اینترنتی بی سیم است و باطری لیتیوم آن اجازه بیست دقیقه پرواز به پهپاد می دهد . پس از استفاده از پهپاد، می توان بسادگی با فشار دادن یک دکمه  پهپاد را احضار کرد و بر کف دست هدایت کننده آن نشاند.

یکم فوریه 2016