رقابت «ماهی سرخ‌شده» برای خرس کریستال

0
135

مدير جشنواره فيلم برلين با اعلام اسامي فيلم‌هاي راه يافته به بخش پانورامای شصت و پنجمین جشنواره‌ فیلم برلین، از يك فيلم ايرانی نيز در اين فهرست نام برد.

 در اين فهرست كه شامل 34 فیلم است، «پریدن از ارتفاع کم» ساخته حامد رجبی به عنوان فيلمي از ایران جاي دارد.

این فیلم با بازي نگار جواهریان( او در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم طلا و مس شد.)، رامبد جوان(رامبد در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران نقش کوتاهی داشت و همین باعث حضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش فرید صباحی شد.)، محمود بهروزیان، مهری آل‌آق، صدف احمدی، سعید اشتیاقی، شفق شکری، افشین لیاقت، علی اکبر مددی مهر، امیر حسین آصفی و ژیلا دایی ساخته شده است.

خلاصه داستان این فیلم چنين است: نهال که چهار ماهه حامله است، ناگهان می‌فهمد که جنین در شکمش مرده است. سکوت می‌کند و تصمیم می‌گیرید از این ماجرا به کسی چیزی نگوید.

«خون آبی» يك فيلم بلند برزيلي از ليريو فريرا فيلم افتتاحيه بخش پانوراما در پنجم فوريه خواهد بود. دو فيلم بلند ديگر برزيلي شامل «غيبت» از چيكو تكسرا و فيلم «مادر دوم» ساخته آنا مويلارت نيز در بخش پانوراما نمايش داده مي شوند.

«خارج از دست من» ساخته تاكشی فوكوناگا براي اولين نمايش جهاني‌اش در اين بخش اكران مي‌شود. درامي از تايلند با عنوان «چطور در چكرز برنده شويم» از جاش كيم، «جواني نكتي» ساخته سيبس شونگوي لامر از آفريقاي جنوبي و «پروانه» ساخته ماركو برگز از آرژانتيني در كنار «باغ وحش دست آموز» فيلمي از مايكا مگي كارگردان آلماني نيز در همين بخش به نمايش در مي‌آيند.

پانوراما اسامي نهايي فيلم هاي بخش غيرداستاني مستند را هفته آينده اعلام مي كند.

فیلم کوتاه «ماهی سرخ‌شده» به کارگردانی لیلا خلیل‌زاده نیز در بخش فیلم کوتاه بخش كودكان جشنواره برلین حضور خواهد یافت  اين فيلم انيميشن، داستان يك ماهي را روايت مي‌كند كه پس از سرخ شدن آرزو دارد به دريا بازگردد. آرزوي او محقق مي شود هرچند او مجبور مي‌شود تا چشمش را بر چيزهايي ببندد و برخي چيزها را هم فراموش كند. جايزه اين بخش از جشنواره فيلم برلين خرس كريستال و مبلغ نقدي 2500 يورو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ 5 تا 15 فوریه (16 تا 26 بهمن) برگزار خواهد شد.