رقابت قهرمان اصغر فرهادی برای نخل طلایی کن ۲۰۲۱

0
294

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی به بخش مسابقه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن راه یافت.

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های رسمی کن ۲۰۲۱ حوالی ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی در جنوب فرانسه اعلام شد که بر این اساس، «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی (فرهادی در سال ۱۳۵۱ در همایون شهر اصفهان به دنیا آمد و فعالیت خود را در سینما را از سال ۱۳۶۵ در انجمن سینمای جوان اصفهان آغاز کرد و نخستین حضور حرفه‌ای او در سینما در فیلم ارتفاع پست ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سال ۱۳۸۰ به عنوان فیلمنامه‌نویس بود.فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی در مراسم اعطاء جوایز اسکار ۲۰۱۲ در کداک تیه‌تر لس آنجلس، به عنوان بهترین فیلم خارجی، جایزه اسکار را از آن خود کرد تا افتخاری بزرگ نصیب سینمای ایران شود.)یکی از فیلم‌های بخش مسابقه است.

فرهادی که در سال‌های گذشته هم در بخش رسمی کن حضور داشته، امسال برای بردن نخل طلا و دیگر جوایز مهم بخش مسابقه باید با تازه‌ترین فیلم‌های بزرگانی چون نانی مورتی، وس اندرسن، فرانسوا اوزون، آپیچاتپونگ ویراستاکول، شان بیکر و… رقابت کند.

فهرست نهایی فیلم‌های حاضر در بخش‌های رسمی کن ۲۰۲۱ روز پنجشنبه اعلام و مشخص شد ۲۴ فیلم در بخش مسابقه برای به دست آوردن نخل طلا تلاش می‌کنند.

رسانه های هنری داخلی نوشتند؛ «آنت» به کارگردانی لئو کاراکس از فرانسه فیلم افتتاحیه این بخش است و «روز پرچم» شان پن هم یکی دیگر از رقیبان «قهرمان» فرهادی در بخش مسابقه است.

امسال اسپایک لی، فیلمساز سیاهپوست آمریکایی رئیس هیات داوران است و کریستین مونجیو، فیلمساز رومانیایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی هفته منتقدان کن است. ضمن اینکه جودی فاستر، بازیگر آمریکایی برنده اسکار مهمان ویژه زوز افتتاحیه خواهد بود و نخل طلایی افتخاری را هم دریافت می‌کند.