رفسنجانی انتقاد از رژیم سوریه را رد کرد؛ همراه فایل صوتی

0
188

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری سابق ایران سخنان منسوب به وی در انتقاد از سوریه مبنی بر این که حکومت دمشق از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده، ردکرد.

 علی اکبر هاشمی رفسنجانی نگفت که چه بخش از سخنان او در مورد سوریه مورد سوءاستفاده قرار گرفته که صحیح نیز نبوده است. اما، او در روزهای اخیر به دلیل اظهاراتی که از سوی خانواده خمینی به او نسبت داده شد و در فضای مجازی نیز همراه با صدای وی وسیعاً انعکاس یافت در مورد به کارگیری سلاح های شیمیایی توسط رژیم بشار اسد علیه مردم سوریه سخت از سوی رقبایش در درون قدرت اسلامی مورد انتقاد قرار گرفت.

دیروز احمد توکلی عضو اصولگرای مجلس شورای اسلامی ایران علی اکبر هاشمی رفسنجانی را به دلیل همین سخن به همسویی با آمریکا و حتا توجیه گر اقدام نظامی غرب علیه تنها متحد تهران در منطقه، رژیم بشار اسد، متهم کرد و اظهارات هاشمی رفسنجانی را مصداق خطای فاحش امنیتی دانست و از او خواست که سخنان منسوب به وی را در مورد سوریه قویاً تکذیب کند.

صدای منتسب به هاشمی رفسنجانی گوش کنید (02:16)

در سخنانی که سایت اطلاع رسانی علی اکبر هاشمی رفسنجانی امروز منتشر ساخت، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بی آنکه به این دست انتقادها اشاره ای بکند گفت که او در بیان مصلحت نظام و اسلام هرگز تردید نمی کند، حتا اگر بیان مصلحت از سوی او مخالف نظر حاکم و جاری در جمهوری اسلامی باشد و به همین خاطر مورد انواع اتهام ها قرار بگیرد.

هنوز ساعتی از نشر این سخن علی اکبر هاشمی رفسنجانی که توسط سایت فارسی رادیو بین المللی فرانسه انعکاس یافت نگذشته بود که پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی با درج خبری تازه از قول وی نوشت که اظهارات منسوب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد سوریه “به هیچ وجه صحیح نیست.” به این ترتیب، هاشمی رفسنجانی برای اولین بار رسماً اظهاراتش را در مورد نقش رژیم اسد در بمباران شیمیایی بیست و یکم اوت گذشته تکذیب کرد. این سخنان ضدونقیض آنهم تنها در طول یکی دو ساعت دست کم از دو چیز حکایت می کنند : یک : اختلاف در درون قدرت اسلامی ایران بر سر سوریه و آیندۀ بشار اسد بسیار حاد و جدی است و دو : فشارهای بسیاری از سوی عالیترین و قدرتمندترین مراجع و جناح های قدرت اسلامی بر هاشمی رفسنجانی اعمال شده تا او سخنانش را تکذیب کند.