رضا ضراب خواستار تغییر قاضی آمریکایی پرونده خود شد

0
216

رضا ضراب بازرگان ایرانی تبعه ترکیه، همزمان با نزدیک شدن به زمان محاکمه در دادگاه فدرال آمریکا خواستار تغییر قاضی پرونده شده است.

ضراب که در آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران بازداشت و زندانی شده، گفته است که قاضی برمن که به پرونده او در دادگاه فدرال در منهتن نیویورک رسیدگی می‌کند پیشتر در سال ۲۰۱۴ در استانبول در گفتگو با روزنامه‌نگاران درباره یک رشته تحقیقات در باره فساد در ترکیه اظهار نظرهائی کرده بود و بنا براین صلاحیت رسیدگی به پرونده اش را ندارد.

دفتر قاضی برمن در این باره اظهار نظری نکرده است.

قاضی برمن پیشنهاد رضا ضراب درباره پرداخت وثیقه ۵۰ میلیون دلاری و آزادی موقت او تا زمان رای دادگاه را نپذیرفته و آقای ضراب همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

او که فروردین ماه امسال در میامی آمریکا بازداشت شد، در دادگاه نیویورک با رد اتهام کمک به جمهوری اسلامی ایران در دور زدن تحریم های آمریکا و انتقال میلیونها دلار پول به آن کشور خود را بیگناه دانست.

نام رضا ضراب ابتدا سه سال پیش در پی بازداشت در ترکیه مطرح شد. این تاجر ایرانی تبعه ترکیه، همسر خواننده ترک ابرو گوندش است و در سال ۲۰۱۳ به اتهام فساد اقتصادی در کشور ترکیه بازداشت شد.

ابتدا اعلام شد اتهام او “انتقال غیرقانونی طلا از ایران به ترکیه” است اما مدتی بعد او تبرئه شد و سپس از سوی رجب طیب اردوغان مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش صدای آمریکا؛ برخی رسانه های ایران، ضراب را شریک تجاری بابک زنجانی معرفی می کنند که به او در دور زدن تحریم های ایران کمک می کرده است.