رسوایی “فیفا” فیلم می‌شود

0
128

«بن افلک» تهیه‌کنندگی فیلمی درباره رسوایی‌های اخیر فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) را به کارگردانی «گاوین اوکانر» برعهده می‌گیرد.

در این فیلم «بن افلک» بازیگر و کارگردان برنده اسکاری با همکاری «گوین اوکانر»به روی زندگی «چاک بلیزر» یکی از اعضای پیشین کمیته اجرایی فیفا تمرکز خواهند کرد که اطلاعات لازم برای دستگیری مقامات فیفا را در اختیار FBI قرار داد.

در جریان جلسه سالانه فدراسیون جهانی فوتبال که ماه گذشته در زوریخ برگزار شد‌، 14 تن از مقامات اجرایی کنونی و پیشین فیفا بازداشت شدند.

گفته می‌شود؛ مقامات فیفا در طول 34 سال گذشته مبلغ 150 میلیون دلار از محل‌های گوناگون به عنوان رشوه دریافت کرده‌اند.

نگارش فیلمنامه این فیلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است را «اوکانر» با همکاری«آنتونی تامباکیس» و براساس گزارش «کن بنسینگر» خبرنگار شبکه خبری «Buzzfeed» برعهده خواهد داشت.

«چاک بلیزر» 70 ساله که محوریت اصلی داستان این فیلم جدید است در سال 2013 با اتهاماتی چون رشوه‌، پولشویی و فرار از مالیات گناهکار شناخته شود و از سال 2011 تاکنون مشغول همکاری با FBI است.

به گزارش ایسنا؛ خبر ساخت این فیلم جدید در حالی منتشر شده است که فیلم «احساسات متحد» با سرمایه گذاری فیفا چندی پیش در سینماهای آمریکا اکران شد و عنوان یکی از کم فروشترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایالات متحده را از آن خود کرد و پیش از خارج شدن از اکران در 10 سینما تنها 918 دلار فروخت و با انتقادات شدیدی از سوی منتقدین سینمایی نیز روبه رو شد.