رسوایی جدید در فوتبال برزیل و واکنش متهم به دوپینگ

0
193

برخی از بازیکنان برزیل و مدافع پیشین رئال مادرید به دوپینگ متهم شدند.

 شبکه ARD آلمان شنبه شب، ماجرای دوپینگ در ورزش برزیل را فاش کرد که در آن نام روبرتو کارلوس و برخی از بازیکنان این کشور دیده می‌شود.

این شبکه پیش از این رسوایی در ورزش روسیه را اعلام کرده بود که در نهایت منجر به اخراج دوومیدانی روسیه از المپیک ۲۰۱۶ ریو شد.

بر اساس اعلام ARD برزیل در مناطق محلی نظارت کامل بر دوپینگ نداشته است و استفاده از مواد ممنوعه زیاد بوده است. به همین خاطر مراکز رسمی برای کاهش دوپینگ و کنترل آن سخت‌گیری می کنند.

تیم گزارشگر آلمانی، عامل اصلی این دوپینگ را دکتر جولیو سزار آلوس اعلام کرد. دکتر برزیلی فاش کرد که خیلی از بازیکنان برزیل از جمله مدافع پیشین رئال مادرید مواد ممنوعه استفاده کردند.

آلوس گفت‌:  روبرتو کارلوس زمانی که ۱۵ سال داشت به مطب من آمد.

روزنامه نگاران نام بازیکنانی که در سال ۲۰۰۲ دادگاه برزیل درباره دوپینگ روی آن‌ها تحقیق می‌کرد را پیدا کردند. این تحقیقات ناگهان توسط دادگاه برزیل متوقف شد.

زمانی که روزنامه نگاران به سراغ این پرونده رفتند دادگاه برزیل اعلام کرد چنین تحقیقاتی وجود نداشته است. پس از این که آن‌ها اسنادی را با مهر دادگاه نشان دادند قاضی گفت: چنین پرونده‌ای وجود داشته است اما  چون به نتیجه‌ای نرسیدیم نمی‌توانم چیزی در این باره بگویم.

مهاجم پیشین تیم‌ ‌ملی برزیل نسبت به متهم شدن به دوپینگ واکنش نشان داد.

شبکه ARD  آلمانی روبرتو کارلوس و چند بازیکن برزیلی را به دوپینگ متهم کرد اما مدافع پیشین رئال مادرید بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و آن را رد کرد. در گزارش منتشر شده بازیکن سابق تیم ملی برزیل تحت نظر دکتر جولیو سزار آلوس به استفاده از مواد غیر قانونی برای بهتر شدن عملکردش متهم شد.

 کارلوس در این باره گفت‌: این اتهامات نادرست هستند. هیچ گاه از موادی استفاده نکردم که مرا تقویت کنند. پزشکی را که در این گزارش آمده است نمی‌شناسم. اکنون وکلایم در حال‌ بررسی این موضوع هستند و این اتهامات را در دادگاه تکذیب خواهند کرد.

کارلوس در طول دوران بازی اش (۲۰سال) تست‌های متعددی را در ۹ باشگاهی که بازی کرد انجام داد. او گفت‌: اگر چیزی مصرف کرده بودم به راحتی قابل تشخیص بود.

بازیکن بازنشسته برزیلی در ادامه‌ اظهار کرد: پس از جام جهانی ۲۰۰۲ تیم‌ ‌ملی را در سفر به شهر پیراسیکابا (شهری که بازیکنان برزیلی تحت نظر دکتر آلوس قرار گرفتند)  همراهی نکردم.

 با وجود رد این موضوع از طرف کارلوس، یک شاهد وجود دارد که اعلام کرده است این بازیکن در ژوئن آن سال یک ماه پس از جام جهانی به مطب پزشک برزیلی مراجعه کرده است. همچنین در پرونده آلوس تحت نظر قرار گرفتن کارلوس از ۱۵ سالگی وجود دارد.

در صحبت‌های ضبط شده از پزشک برزیلی همچنین برخی از موضوعات افشا می‌شود. این شخص به بازیکنانی که زیر نظرش بودند آموزش می‌دهد که چگونه مانع از مثبت اعلام شدن دوپینگ خود شوند.

 به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، کارلوس در این باره اظهار کرد: در پرونده افشا شده توسط آلمانی‌ها نوشته شده که در ژوئن ۲۰۰۲  زمانی که تیم‌ ‌ملی به تازگی قهرمان جهان شده بود به این کلینیک رفتم اما من به برزیل بازگشتم تا در مراسم پاداش به بازیکنان به خاطر قهرمانی شرکت کنم. سپس خیلی زود به مادرید بازگشتم بدون این که به پیراسیکابا بروم. علاوه بر این در گزارش منتشر شده هیچ نامی از من در دوپینگ‌های احتمالی برده نشده است. در طول بازیگری‌ام سعی کرده‌ام همیشه فوتبال پاکی را بازی کنم و قانونی عمل کنم. اتهامات دروغین کاملا بر خلاف این عقیده است. در طول ۲۰ سال بازی‌ام هرگز تست پزشکی از من مثبت اعلام نشده که بازی‌ام را تحت تاثیر قرار دهد.