رسما بازی دوستانه کانادا- ایران لغو شد

0
199

 اولین حریف دوستانه ایران در راه آماده‌سازی جام جهانی قطر۲۰۲۲ کانادا بود که پس از کش و قوس‌ها و حواشی فراوان سرانجام این بازی لغو شد.

پیش از اعلام رسمی لغو یک طرفه بازی دوستانه کانادا و ایران از سوی فدراسیون فوتبال کانادا، بازیکنان تیم ملی کانادا امتناع خود را از حضور در این دیدار دوستانه به فدراسیون فوتبال کشورشان اعلام کرده بودند.

این بازی قرار بود روز ۱۵ خردادماه در ونکوور به میزبانی کانادایی‌ها برگزار شود. سفری طولانی برای ایران با پروسه سخت تهیه ویزا که البته باتوجه به هم‌گروهی ایران با آمریکا، فدراسیون سختی‌های آن را به جان خریده بود اما امروز رسما فدراسیون فوتبال کانادا از لغو این بازی خبر داد.

همچنین عده‌ای از سیاست‌مداران کانادا و انجمن قربانیان هواپیمای اوکراینی پرواز «پی‌اس 752» خواستار لغو این مسابقه شده بودند.

جالب اینکه پس از اعلام بازی دوستانه در کمتر از 24 ساعت بیش از پنجاه هزار بلیت این بازی به فروش رسیده بود، اما این بازی که پیش از شروع حواشی زیادی را در پی داشت لغو شد و پیج رسمی فوتبال کانادا اعلام کرده جزئیات تکمیلی به خریداران بلیت این بازی ارائه خواهد شد.

پیش‌تر قرار بود ایران پس از بازی با کانادا، در این کشور به مصاف اکوادور برود اما با اعلام مسئولان تیم ملی به دلایل سیاسی ( پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین در سال ۱۳۹۸ در آسمان تهران هدف شلیک دو موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند. اکثریت سرنشینان این پرواز ایرانی-کانادایی یا ایرانیان مقیم کانادا بودند.)امکان تداوم اردو در کانادا وجود نداشت و ایران به انجام تک مسابقه با خود کانادا راضی شده بود اما این بازی نیز از طرف میزبان لغو شد.