رستوران نمک در شیراز

0
151
  •  رستوران نمک در شیراز- خیابان عفیف آباد با طراحی ویژه و منحصر به فردی به زیربنای ١٥٠ متر مربع در دو طبقه واقع شده است.

    طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد

    «نمک به عنوان قوی‌ترين و ايمن‌ترين عنصر طبيعی با خاصيت گند‌زدايی جهت طراحی يک رستوران با اهداف “معماری سبز” مورد توجه گروه طراحی “امتياز” قرار گرفت. نمک طبيعی با انتشار يون‌های “کلر” و “اکسیژن” هوای پيرامون خود را تصفيه و هوای آلوده شهری را به نحوی فيلتر می‌کند.»

    به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از پورتال جامع ساخت و ساز، گروه طراحي امتياز با توجه به قرار گيري معادن نمك طبيعي و درياچه ها در نزديكي پروژه كه از انها نمك تهيه ميشود ، بر آن شد كه كل رستوران را از اشكال مختلف نمك چون پودر ، سنگ و لايه هاي فشرده نمكي بسازد.

    طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.در طراحي ديواره هاي داخلي و خارجي پروژه ايجاد حس پيوستگي فضايي و ايجاد فضايي مدرن و در عين حال نزديك به طبيعت مد نظر بوده است.

    ديواره ها و سكو هاي نشيمن با الهام از لايه بندي غارهاي نمكي و به صورت مدرن طراحي شدند به نحوي كه پاسخگوي مراجعين رستوران و عملكرد هاي خاص آن چون اشپزخانه و كانتر فروش باشد.

    طراحي پلكان علاوه بر تمامي نكات اجرايي مي بايست در امتداد ديواره هاي شكل دهنده فضا باشد و امتداد فضاي طبقه پايين را با حركتي پيچشي به طبقه بالا منتقل كند.

    كف پله ها و صندلي ها و دستگيره درب ورودي از ذوب قوطي هاي نوشابه المينيومي جمع آوري شده از رستوران هاي پيرامون پروژه ، ريخته گري شدند.

    قوطي هاي نوشابه بازيافتي نياز به دماي ذوب پايين تري داشتند و مصرف انرژي را در عمليات ريخته گري كاهش مي داد. كليه ميز ها از سنگ نمك طبيعي و توسط گروه طراحي امتياز ، طراحي و ساخته شدند.

    همچنين صندلي ها به صورت اختصاصي براي پروژه طراحي و با المينيوم ريخته گري شدند.همه اتصالات شيشه ها و دستگيره درب ورودي نيز براي اين پروژه طراحي و ريخته گري شده است.

    مشخصات پروژه:

    نام پروژه: رستوران نمک
    زير بناي كل پروژه: ١٥٠ متر مربع
    تعداد طبقات: ۲ طبقه
    محل پروژه: شیراز- خیابان عفیف آباد
    طراح: مهندس علیرضا امتیاز
    گروه طراحی: گروه طراحي امتياز
    کارفرما: فرهاد فخر پور