ردپای شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در اربیل

0
198

طلاعات جدیدی درباره پهپادهایی که روز شنبه 25 ژوئن به منطقه‌ای در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل در اقلیم کردستان عراق حمله کردند به دست آمده و به وضوح نشان می‌دهد شبه‌نظامیان عراقی وابسته جمهوری اسلامی در این حملات دست داشتند.

سازمان مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد روی بال‌های این پهپادها نوشته بود بود «درود بر تو ای جمال عراق» و این اشاره‌ای است به ابومهدی المهندس که در ژانویه 2020 در پیرامون فرودگاه بغداد به همراه قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی کشته شد.

روی یکی دیگر از پهپادها نوشته شده بود «قاصم الجبارین» و این نام یکی از گروه‌های زیرمجموعه گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به جمهوری اسلامی است. این گروه متخصص بمب‌گذاری‌های کنار جاده‌ای برای هدف قرار دادن کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیکی برای ارتش آمریکا است.

العربیه نوشت؛ امید خوشناو، استاندار اربیل گفت که سه پهپاد در آسمان روستاهای شمال این شهر و در فاصله چند کیلومتری ساختمان کنسولگری رهگیری و سرنگون شدند. او اعلام کرد: «پهپاد انتحاری صبح امروز در شمال اربیل و دو پهپاد در روستای کومه سبان سرنگون شدند.این روستاها حدود 3 کیلومتر با ساختمان جدید کنسولگری فاصله دارند.»