رای AFC علیه فوتبال ایران

0
136

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با تشکیل جلسه‌ای با حضور کمیته اجرایی مسابقات رأی نهایی خود را درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان صادر کرد.

در این جلسه AFC تاکید کرد که روابط سیاسی ایران و عربستان به روال عادی خود بازنگشت در نتیجه کشورم سوم تنها راه حل است.

با این رأی AFC اکنون باید درباره اینکه کدام کشور میزبانی این رقابت‌ها را داشته باشد بحث و گفت و گو کرد. عربستانی‌ها پیش تر قطر و امارات را پیشنهاد کرده بودند.

AFC تا 25 مارس مطابق با 6 فروردین ماه 95 به دو کشور ایران و عربستان مهلت داد کشورهای پیشنهادی خود را معرفی کنند.

کمیته اجرایی AFC در بیانیه خود آورده است: متأسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا شاهد هیچ پیشرفتی بین دو کشور از لحاظ سیاسی نشد و عربستان تاکنون اجازه نداده است هیچکدام از شهروندانش به ایران سفر کنند.

کمیته اجرایی AFC در بیانیه خود چنین نوشت: متأسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مشاهده کرد که روابط سیاسی دو کشور هیچ تغییری نکرده است و عربستان به هیچ کدام از شهروندان خود اجازه نمی دهد که به ایران سفر کند و این دلیل اصلی این رأی است. زیرا در جلسه ای که AFC با حضور کمیته اجرایی مسابقات در دوحه برگزار کرد قرار بر این شد تا 15 مارس مطابق با 25 اسفندماه روابط دو کشور به حالت عادی بازگردد اما این اتفاق نیفتاد در نتیجه بازی ها به کشور سوم منتقل می شود.

به گزارش فارس؛ ادامه بیانیه AFC درباره اقدامات کمیته اجرایی برای ارزیابی امنیت بازی ها به شرح زیر است:

1- سازمان بین المللی امنیت به طور مستقل از سوی AFC در دو کشور حاضر شد و ورزشگاه های آنها را ارزیابی کرد.

2- اعضای کمیته اجرایی مسابقات در ورزشگاه های دو کشور حاضر شدند و بازی های باشگاه های ایران و امارات را از نزدیک مشاهده کردند.

3- دو کارشناس امنیتی و مسئولان AFC در بازی هایی که در ایران برگزار شد حاضر و تمامی گزارشات را به AFC ارائه کردند.

4- ناظران AFC بازی های ایران و امارات را در ورزشگاه ها از نزدیک نظارت کردند و گزارشاتی را از این بازی ها به AFC ارائه کردند تا در این تصمیم به ما کمک کنند.

5- از دو فدراسیون عربستان و ایران درخواست شده بود تا 9 مارس از طریق دستگاه های دولتی درباره روابط سیاسی دو کشور به AFC گزارش هایی ارائه شود.