رای دهندگان آمریکایی در نظرسنجی فاکس: پرداخت به ایران “باج” بود

0
185

در یک نظرسنجی پایگاه خبری فاکس نیوز، رای دهندگان معتقدند که پرداخت نقدی سال گذشته دولت اوباما به ایران، “باج” بوده است.

شبکه خبری فاکس که به جمهوریخواهان نزدیک است، در یک نظرسنجی، نظر آمریکایی ها را درباره توافق هسته ای ایران و همچنین پرداخت پول نقد از سوی دولت آمریکا به ایران در دیماه گذشته را مورد بحث گذاشته است.

براساس این نظرسنجی، رای دهندگان آمریکایی معتقدند توافق هسته ای با ایران به امنیت آمریکا صدمه زده و ۴۰۰ میلیون دلاری که آمریکا پس از آزادی آمریکاییان زندانی به ایران پرداخت، باج بود.

اشاره آنها به پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار و ۱.۳ میلیارد دلاری است که آمریکا پیش از اجرای توافق هسته ای در دیماه گذشته به ایران پرداخت. کمی بعد مشخص شد، امریکا این مبلغ را به طور نقدی به ایران پرداخته است و همزمانی پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار وجه نقد با آزادی زندانیان آمریکایی ایرانی تبار موجب شد جمهوریخواهان، آن را باج برای آزادی این افراد از سوی دولت آمریکا به ایران تلقی کنند.

اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گفته اند آمریکا از امنیت کمتری برخوردار در مقایسه با پیش از حمله ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ دارد.

طبق این نظرسنجی، ۸۰ درصد رای دهندگان فکر می کنند یک حمله بزرگ در آینده نزدیک که منجر به مرگ تعداد زیادی از آمریکاییان شود، محتمل است.

۵۴ درصد شرکت کنندگان معتقدند توافق هسته ای با ایران از امنیت آمریکا کم کرده که از این عده ۷۶ درصد را جمهوریخواهان، ۵۹ درصد رای دهندگان مستقل و ۳۰ درصد را دموکرات ها تشکیل می دهند.

از هر سه رای دهنده آمریکایی، یک نفر توافق هسته ای را به سود امنیت آمریکا دانسته است.

به گزارش صدای آمریکا؛ در همین حال ۵۴ درصد عملکرد پرزیدنت اوباما را مثبت، و ۴۳ درصد علیه آن نظر داده اند.