رایزنی در مورد ممنوعیت ورود پناهجویان به کلوب‌های شبانه

0
331

پلیس، مقامات شهری و کلوب‌داران شهر فرایبورگ برای رایزنی در مورد تشدید مقررات دیسکوها و کلوب‌های شبانه در این شهر تشکیل جلسه می‌دهند. برخی از دیسکوها در فرایبورگ با اعمال مقرراتی تازه ورود پناهجویان را محدود کرده‌اند.

شماری از دیسکوها و کلوب‌‌های شبانه در شهر فرایبورگ در اقدامی تازه مقررات ورود به این کلوب‌ها را تشدید کرده‌‌اند. مسئولان این کلوب‌ها دلیل این امر را آزار جنسی زنان توسط خارجیان خوانده‌اند.

یکی از دیسکوها حتی در نظر داشت تا ورود پناهجویان را به طور کل ممنوع کند، اما پس از انتقادهایی که نسبت به این ایده مطرح شد، مسئولان این دیسکو از قصد خود صرف‌نظر کردند.

از همین رو مقامات شهر فرایبورگ دست به کار شده و از نمایندگان پلیس، نماینده دولت در امور زنان، مسئولان نظارت شهری و اداره‌کنندگان دیسکوها خواسته‌اند تا برای رایزنی در مورد ممنوعیت ورود پناهجویان به کلوب‌های شبانه در این شهر روز پنج‌شنبه (۲۶ ژانویه/ ۶ بهمن) نشستی را برگزار کنند.

به گفته پلیس فرایبورگ گزارشی در مورد آزار جنسی زنان توسط پناهجویان در دست نیست. قرار است در این نشست از جمله در مورد راهکارهای ادغام پناهجویان در جامعه شهری فرایبورگ نیز گفتگو شود.

راینولد گال، وزیر داخلی ایالت بادن وورتمبرگ، ممنوعیت ورود پناهجویان به دیسکوها را مصداق تبعیض دانسته و آن را بر خلاف قانون خوانده است. در حال حاضر بیش از ۳ هزار متقاضی پناهجویی در فرایبورگ اقامت دارند.

به گزارش دویچه وله؛ فرایبورگ در ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان واقع شده و حدود ۲۲۲ هزار نفر جمعیت دارد.