رایزنی خانواده و وکیل باقر و سیامک نمازی با مقامات آمریکا برای فشار بر جمهوری اسلامی جهت آزادی آنها

0
261

بابک نمازی برادر سیامک و فرزند باقر نمازی دو شهروند آمریکایی که در تهران زندانی هستند، به همراه وکیل شان جرد گنسر در واشنگتن حضور دارند تا با برخی اعضای ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه دیدار کنند. آنها با جان سولیوان، معاون وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه دیدار کردند و پنجشنبه با دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید ملاقات کردند.

دیدارهای اخیر برای پیگیری وضعیت این دو شهروند آمریکایی ایرانی تبار است که از دو سال پیش در ایران زندانی هستند و ایران آنها را به ده سال زندان محکوم کرده است.

پیش از این، روز چهارشنبه، جرد گسنر وکیل نمازی ها از قطعنامه سنا استقبال کرده بود.

سنای ایالات متحده در یک قطعنامه که به تازگی تصویب کرده،‌ از دولت آمریکا و متحدانش خواسته که آزادی زندانیان آمریکایی از ایران را جدی دنبال کنند.

قطعنامه شماره ۲۴۵ سنای آمریکا به پیشنهاد سناتور تد کروز از حزب جمهوری خواه و پاتریک لِیهی از حزب دموکرات توسط سناتورهای دو حزب چهارشنبه شب تصویب شد.

در بخشی از این قطعنامه از پرزیدنت ترامپ خواسته شده که بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران، اولویت اصلی دولت شود.

در این قطعنامه به سیامک و باقر نمازی، ژیائو وانگ به عنوان شهروندان آمریکایی و همچنین نزار زاکا که اقامت دائم آمریکا دارد و همچنین رابرت لوینسون که در جزیره کیش ایران ناپدید شد، اشاره شده است.

در این قطعنامه از رئیس جمهوری خواسته شده یک گروه کاری چند ملیتی برای آزادی شهروندان آمریکایی تشکیل دهد.

به گزارش صدای آمریکا؛ سیامک نمازی، فعال اقتصادی و فعال در حوزه نفت در مهرماه ۹۴ در تهران بازداشت شد. باقر نمازی، پدر ۸۰ ساله او که بهمن همان سال برای پیگیری وضع او به تهران سفر کرده بود، بازداشت شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی این پدر و پسر را به ده سال زندان محکوم کرد و این حکم در تجدیدنظر قطعی شد.