«راه رفتن» روی طناب بین برج‌‌های دوقلو

0
512

زندگی فیلیپ پتیت، جوان فرانسوی که سال ۱۹۷۴ فاصله برج های دوقلوی نیویورک را روی طناب راه رفت موضوع فیلم آمریکایی سه بعدی به نام «راه رفتن» است.

 او بدون مجوز، یک طناب فولادی دویست کیلویی به طول چهارصد متر را روی برج ها که هنوز در حال ساخت بودند نصب کرد و فاصله دو برج را یک روز پیش از تولد ۲۵ سالگی اش طی کرد. دستاورد فیلیپ پتیت «جرم هنری قرن» نام گرفت.

فیلم «راه رفتن» اولین بار در جشنواره فیلم نیویورک نمایش داده شد. رابرت زمکیس، کارگردان فیلم که دو جایزه اسکار در کارنامه اش دارد، جوزف گوردون لویت را برای ایفای نقش فیلیپ پتیت انتخاب کرد.

فیلیپ پتیت ۶۶ ساله و هنوز هم در نیویورک یک ستاره است. او درباره مراحل ساختن فیلم و کار کردن با جوزف گوردون لویت که نقش او را در فیلم بازی می کند می گوید: کار سختی بود. هشت روز وقت داشتیم. سخت کار می کردیم و شوخی و خنده هم بود. او (جوزف گوردون لویت) مودب و خوش فکر است. روز اول یک طناب روی زمین بود و روز آخر با یک میله فلزی سنگین روی طنابی ده متری در ارتفاع دو متری راه رفت.

فیلیپ پتیت از هفده سالگی و زمانی که پروژه ساخت دو برج پیشنهاد شده بود آرزوی طناب نوردی این فاصله را داشت.

فیلم مستندی از زندگی فیلیپ پتیت به کارگردانی جیمز مارش، فیلمساز بریتانیایی ساخته شده که جوایز متعددی از جمله اسکار سال ۲۰۰۹ را دریافت کرده است.

یورونیوز،فیلم تازه سینمایی «راه رفتن» بین برج های دوقلو در اکران بین المللی است.