راه جیمز باند به رم ختم شد

0
144

دانیل کریگ با بیست و چهارمین فیلم «جیمز باند» این بار در سه صحنه اکشن و کلیدی این فیلم، در شهر رم جلوی دوربین می‌رود.

 بیست و چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» به زودی در رم فیلمبرداری خواهد شد.

دانیل کریگ در نقش جیمز باند در فیلم‌های «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش» و «اسکای فال» نقش آفرینی کرده است. سم مندس نیز همچون قسمت قبل، روی صندلی کارگردانی این فیلم می‌نشیند.

گفته شده در یکی از قسمت های اکشن این فیلم یک فیات 500 در تعقیب و گریز در خیابان های رم، جلوی دوربین می رود.

در فیلم جدید جیمز باند که قرار است در ماه نوامبر سال 2015 اکران شود، شاهد صحنه فرار دنیل کریگ از پل مشهور پونته سیستو خواهیم بود.

گفته شده این فیلم نیز مثل دیگر فیلم‌های جیمز باند شامل صحنه‌هایی پرهیجان از تعقیب و گریز اتومبیل ها، این بار در خیابان‌های باریک و قدیمی شهر رم خواهد بود  که پس از سلسله ای از اتفاق ها سرانجام با پرواز اتومبیل به رودخانه تیبر به اتمام می رسد.

در یک صحنه پرتشویش دیگر، فیات نمادین 500 با تصادفی در برابر واتیکان در هم می شکند.

سه صحنه اکشن کلیدی که در رم فیلمبرداری خواهد شد، در ماه فوریه و مارس (بهمن و اسفند) جلوی دوربین می رود. یک صحنه دیگر که در رم فیلمبرداری می شود در کاخ سلطنتی کاسرتا که به عنوان ورسای ایتالیا شناخته می شود، فیلمبرداری می شود.

به گفته خبرگزاری آنسای ایتالیا، بخشی هایی از این فیلم در صربستان و بخشی‌هایی در استودیوهای پاینوود گرفته خواهد شد.

این اولین باری است که جیمز باند به رم می‌رود گرچه شهرهای ونیز و سی‌ینا در فیلم‌های قبلی آغازگر دخیل شدن ایتالیا در پروژه «جیمز باند» بودند.

صحنه افتتاحیه فیلم «ذره‌ای آرامش» که سال 2008 اکران شد در صحنه‌ای سقف های سفالین سی‌ینا را تصویر کرده بود.

در همین حال چندی پیش روشن شد که دشمن مشهور جیمز باند یعنی ارنست استاورو بلوفلد بار دیگر در فیلم جدید ظاهر خواهد شد. این نقش را کریستوف والتس بازیگر «جانگوی رها شده» ایفا خواهد کرد. این دشمن آخرین بار در فیلم سال 1981 یعنی «تنها برای چشمان تو» در برابر مامور 007 قرار گرفته بود. در افتتاحیه آن فیلم بلفولد از هلیکوپتری آویزان بود که راجر مور در نقش جیمز باند آن را هدایت می کرد.  آن صحنه با سقوط بلفولد روی یک کارخانه بزرگ شیمیایی که نزدیک رودخانه تیمز لندن واقع بود، به پایان می‌رسید.

مقدمات پیش تولید فیلم بیست و چهارم «جیمز باند» در اتریش آغاز شده و نائومی هریس در نقش مانیپنی و رالف فایننس در نقش رییس جاسوسان «ام» و بن ویشاو در نقش «کیو» در این فیلم بازی می کنند.

سم مندس چندی پیش پس از فراز و فرودهای بسیار، سرانجام به عنوان کارگردان بیست و چهارمین فیلم جیمز باند تثبیت شد و پس از موفقیت‌هایی که با «اسکای فال» در سال 2012 نصیب وی شد، دوباره به عنوان کارگردان انتخاب شد.

به این ترتیب دانیل کریگ بریتانیایی بار دیگر نقش مامود 007 را بازی می کند و نویسنده فیلمنامه این فیلم هم جان لوگان است که فیلم قبلی را نیز نوشته بود.

هر چند هنوز عنوان این فیلم اعلام نشده، اما تاریخ اکران این فیلم برای بریتانیا 23 اکتبر 2015 و برای آمریکا 6 نوامبر 2015 است.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، «اسکای فال» که اواخر 2012 اکران شد، پرفروش ‌ترین فیلم مجموعه جیمز باند و پرفروش‌ ترین فیلم تاریخ بریتانیا شد و موفق شد تا 1.1 میلیارد دلار در دنیا فروش کند.