راهیابی «ملبورن» به جشنواره فیلم لوکزامبورگ

0
166

فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی در بخش غیر رقابتی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکزامبورگ» به نمایش گذاشته می‌شود.

 پنجمین جشنواره فیلم لوکزامبورگ از فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی برای نمایش در بخش اصلی این رویداد سینمایی دعوت به عمل آورد.

فیلم سینمایی «ملبورن» که فیلم افتتاحیه بخش هفته منتقدین فستیوال ونیز و منتخب چهار فستیوال الف از چهار قاره دنیا بوده است، تاکنون جوایز معتبری همچون جایزه بهترین فیلمنامه از رقابتهای سینمایی آسیاپاسفیک، بهترین فیلم از فستیوال قاهره، بهترین فیلمنامه از فستیوال استکهلم، بهترین فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه داوران جوان از فستیوال گیخون و بهترین بازیگر زن از فستیوال ماردل پلاتا را برای سینمای ایران کسب کرده است.

این فیلم چندی پیش در جشنواره فیلم «وزول» فرانسه نیز موفق به کسب جایزه اصلی هیئت داوران این رویداد سینمایی شد.

در «ملبورن» پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدان بخش، الهام کردا، روشنک گرامی، علیرضا استادی، ویدا جوان و…. به ایفای نقش می پردازند و فیلم روایتگر داستان زوجی جوان در آستانه سفر به ملبورن است که در حالی که چند ساعت بیشتر به پروازشان باقی نمانده است، ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می‌شوند.

فیلم «تاکسی» ساخته جعفر پناهی برنده خرس طلای برلین 2015 نیز یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم لوکزامبورگ خواهد بود.

مرتضی فرشباف کارگردان جوان ایرانی که یکی از هیئت داوران بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی است نیز در گفتگویی در جریان برگزاری کلاس پیشرفته در این جشنواره به بیان دیدگاه‌هایش درباره سینمای ایران خواهد پرداخت.

پنجمین جشنواره فیلم لوکزامبورگ از تاریخ 26 فوریه تا هشتم مارس در این کشور کوچک در شمال اروپا برگزار می‌شود.