راهپیمایی 1.5 میلیون نفری اتحاد در پاریس

0
196

صدها هزار نفر از مردم فرانسه روز یکشنبه در راهپیمایی بزرگ اتحاد در میدان جمهوری پاریس شرکت کردند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از خبرگزاری ها در این راهپیمایی که در محکومیت حملات تروریستی هفته گذشته به مجله شارلی ابدو و به عنوان نشانه ای از اتحاد مردم فرانسه و جامعه جهانی در مقابل افراط گرایی و تروریسم برگزار شد، دهها تن از رهبران کشورهای مختلف جهان اعم از کشورهای اسلامی و اروپایی حضور داشتند.

طبق اعلام رسانه های فرانسه بیش از ١٫۵میلیون نفر برای اعلام همبستگی در راه مبارزه با تروریسم و دفاع از آزادی بیان به خیابان‌های پاریس آمدند و در دیگر شهرهای اروپایی از جمله لندن نیز تظاهرات مشابهی به منظور اعلام همبستگی با مردم فرانسه و محکومیت خشونت و تروریسم، برگزار شده است.

رهبران و شخصيت‌هاي سياسی بيش از ٦٠ كشور جهان براي شركت در اين راهپيمائی تاريخی و اعلام همبستگی با دولت و مردم فرانسه به اين شهر آمدند. فرانسوا هولاند، پیش از آغاز مراسم راهیپمائی از رهبران کشورهای شرکت کننده در کاخ الیزه استقبال کرد

گزارش‌ها از حضور انبوه مردم در خیابان‌های شهر پاریس و دیگر شهرهای  فرانسه خبر می دهند که در نقاطی از این کشور شهروندان فرانسوی از نخستین ساعات صبح برای اعلام همبستگی به خیابان‌ها آمدند.

تصاویر زیر صحنه هایی از این راهپیمایی بزرگ را نشان می دهد.