راننده‌وانت جنجالی،‌ فوق‌لیسانس‌ می‌خواند

0
196

چند روز پس از انتشار تصاویر وانتی که با ورود به کوچه‌ای یک‌طرفه چندین خودرو را تخریب کرده بود، خبرنگار همشهری به جزئیات تازه‌تری از این حادثه عجیب و غریب دست یافت.
اطلاعاتي كه انگيزه اين راننده را از ورود بي‌محابا به كوچه ورود ممنوع و خسارت به چندين خودرو مشخص مي‌كند.اوايل هفته گذشته بود كه تصاويري از اين حادثه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد. اين تصاوير وانت پيكاني سفيدرنگ را نشان مي‌داد كه از خيابان اصلي وارد كوچه‌اي ورود ممنوع شده بود. با اينكه چندين خودرو در حال حركت بودند راننده وانت اصرار داشت كه به مسير خلاف جهت ادامه دهد. ‌در اين شرايط راننده وانت با كوبيدن خودرواش به چند خودرو توانست راه خود را باز كند اما در ميانه راه درحالي‌كه به چندين خودرو خسارت وارد كرده بود، گرفتار و توسط شهروندان دستگير شد.

به‌دنبال انتشار اين تصاوير گمانه‌زني‌ها درباره اين ماجرا در فضاي مجازي آغاز شد. برخي اعلام كردند راننده وانت تبهكاري تحت تعقيب بود و برخي ديگر اعلام كردند كه او هنگام رانندگي حالت طبيعي نداشته است. با اين حال ديروز خبرنگار همشهري به اطلاعاتي دست يافت كه نشان مي‌داد راننده وانت براي فرار از تصادفي كه دقايقي قبل‌ از حادثه انجام داده بود وارد كوچه ‌ ورود ممنوع شده بود.

ماجرا از اين قرار بود كه اين جوان 24ساله كه دانشجوي رشته مديريت در مقطع كارشناسي ارشد است، دقايقي پيش از اين حادثه، قبل از پل صدر با يك خودروي پژو 206تصادف كرده بود. او و راننده پژو با يكديگر قرار مي‌گذارند كه خيابان را بند نياورند و كمي جلوتر براي پرداخت خسارت با يكديگر مذاكره كنند.

در همين هنگام مأموران پليس راهور نيز از راه مي‌رسند اما پسر جوان بعد از نشستن پشت فرمان وانت فكر فرار به سرش مي‌زند تا از خسارتي كه به 206زده بود شانه خالي كند. غافل از اينكه كمي آن طرف‌تر خسارت بزرگ‌تري به گردنش مي‌افتد. او درحالي‌كه فقط به فرار فكر مي‌كرد، پايش را روي گاز گذاشت و از خيابان شريعتي وارد كوچه داد شد كه ورود ممنوع بود.

چند خودرو سد راهش بودند و در اين شرايط او نه راه پيش داشت و نه پس. به همين دليل تصميم گرفت با كوبيدن خودرواش به ساير خودروها راهي باز كند. اما چند دقيقه بعد سرانجام توسط شهرونداني كه از تخريب خودروي‌شان خشمگين شده بودند دستگير و به مأموران كلانتري تحويل داده شد.

در بررسي‌هاي اوليه معلوم شد كه اين جوان گواهينامه و خودرواش نيز بيمه‌نامه معتبر داشته است اما او با انگيزه فرار از پرداخت خسارت به راننده پژو206 از چاله به چاه افتاد. او اعتراف كرد كه در آن لحظه از شدت ترس، هول شده بود و نمي‌دانست چه كار مي‌كند و فقط سعي داشت از محل بگريزد كه اين حادثه رخ داد.

او گفت: روز حادثه سوار وانت پيكان پدرم شدم تا در خيابان دور بزنم. اما در خيابان شريعتي تصادف كردم و آنقدر ترسيده بودم كه تصميم گرفتم فرار كنم و در آن لحظات كنترلي روي رفتارم نداشتم. براساس اين گزارش به‌رغم خبر اشتباه برخي سايت‌ها درخصوص مجروح شدن فردي در اين حادثه، كسي مجروح نشده است. پسر جوان كه هيچ سابقه‌ كيفري در پرونده‌اش ندارد، با قرار آزاد است اما به پرونده‌اش به اتهام خسارت به چندين خودرو در دادسرا رسيدگي مي‌شود. به گفته رئيس پليس راهور تهران، راننده متخلف بايد خسارت تمامي خودروهاي آسيب‌ديده را پرداخت كند.