رافائل گروسی: جمهوری اسلامی هیچ راهی برای دور زدن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ندارد

0
209

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد کشوری مورد احترام در جامعه جهانی باشد، هیچ راهی برای دور زدن بازرسان این نهاد ندارد.

وی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس هشدار داد که محدودیت‌هایی که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط جمهوری اسلامی با آن مواجه است باعث شده یک «تصویر بسیار مبهمی» از تهدید برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به جهان ارائه شود. وی تاکید کرد که ایران بیش از هر زمان دیگری اورانیوم را به سمت سطح تسلیحاتی غنی‌سازی می‌کند.

در حالی گروسی بر این موضوع تاکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید همچنان در نقش «ارزیاب» برای جهان باقی بماند که مذاکرات وین برای احیای برجام با مشکلات و اختلاف‌هایی همراه شده است.

یورونیوز نوشت؛ گروسی تاکید کرد که اگر جامعه جهانی از طریق ما، از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور شفاف متوجه نمی‌شود جمهوری اسلامی چه تعداد سانتریفیوژ یا چه ظرفیتی ممکن است داشته باشد، این موضوع یک تصویر بسیار مبهم ارائه می‌دهد.

وی این موضوع را بسیار مهم توصیف کرد و گفت که آنچه ما داریم تصویری بسیار مبهم است. وی آن را «توهم تصویر واقعی» عنوان کرد، «نه تصویر واقعی» و گفت به همین دلیل است که این موضوع بسیار مهم است.