رافائل گروسی: احیای «برجام» بسیار دشوار خواهد بود

0
201

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی و کشورهای 1+4 در وین، دستیابی به توافقی بین جمهوری اسلامی و آژانس را ممکن دانست اما گفت، احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» بسیار دشوار خواهد بود.

گروسی، درخصوص دستیابی جمهوری اسلامی و آژانس به توافقی که ضامن دسترسی «حداقلی» آژانس به مراکز هسته‌ای این کشور باشد، ابراز امیدواری کرد.

به گفته گروسی، جمهوری اسلامی خواهان بازگشت به برجام است و ایالات متحده نیز نمی‌خواهد وارد «توافقی موقت» با جمهوری اسلامی شود.

العربیه به نقل از فرانس24 نوشت؛ او ضمن «ممکن دانستن» احیای برجام گفت، اراده‌ای سیاسی برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015 وجود دارد.

او با اظهار عدم رضایت از میزان نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت، نظارت این نهاد بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی مانند پرواز در بین ابرهای متراکم است و این وضعیت نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

گروسی در این زمینه تصریح کرد، آژانس نظارت کافی بر فعالیت‌های جمهوری اسلامی را ندارد و مهلت این کشور برای ارائه دسترسی جهت نظارت آژانس، «به‌زودی» به پایان می‌رسد.