رابرت مالی: تحریم‌های وضع‌‌شده علیه جمهوری اسلامی را برنمی‌داریم

0
164

با توجه به کش و قوس‌های شدید میان جمهوری اسلامی و آمریکا، رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور جمهوری اسلامی تأکید کرد که دولت جو بایدن، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را به شکل یک جانبه لغو نخواهد کرد.

مالی اظهار داشت که دولت بایدن فقط در صورت از سرگیری گفت‌وگوهای طرفین و به عنوان بخشی از یک روند متقابل، آماده بررسی کاهش برخی تحریم‌ها است. به نظر او مذاکرات مستقیم، موثرتر و در بردارنده احتمالات منفی کمتری است و برای واشنگتن، محتوای مذاکرات بیشتر از نحوه اجرای آن اهمیت دارد.

مالی چهارشنبه 10 مارس 2021 در مصاحبه‌ای با تارنمای «آکسیوس» تأکید کرد که انتخابات آینده جمهوری اسلامی در ژوئن آینده، هرگز بخشی از روند سیاست‌گذاری و نحوه تعامل با #مذاکرات_هسته_ای نیست و نخواهد بود.

او گفت: «ما قصد نداریم ضرب آهنگ بررسی‌های خود را بر اساس انتخابات جمهوری اسلامی تنظیم کنیم، بلکه سازگاری آنها با دفاع از منافع امنیت ملی ایالات متحده، مبنای کار خواهد بود.»

العربیه نوشت؛ واشنگتن چندین بار از طریق مسئولان ذیربط اعلام کرده بود که تحریم‌های اعمال شده از سال 2018 پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از #برجام را قبل از بازگشت کامل جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی، لغو نخواهد کرد. این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی به لغو تحریم‌ها یا بخشی از آنها قبل از بازگشت به میز مذاکره اصرار دارند.