رابرت ردفورد از فیلم ۱۱ سپتامبری کنار رفت

0
174

رابرت ردفورد فیلم «در مقابل در تمام دشمنان» را کارگردانی نمی‌کند.

رابرت ردفورد از کارگردانی فیلم یازده سپتامبری «در مقابل تمام دشمنان» کناره‌گیری کرد. ردفورد برای آغاز فیلمبرداری در فصل پاییز آماده می‌‌شد و قرار بود تبدیل به تلاش بعدی کارگردانی او پس از فیلم سال ۲۰۱۲ «همراهانی که داری» شود. اما منابع خبری می‌گویند او به خاطر تداخل‌های برنامه‌ای از این پروژه بیرون رفته است.

ردفورد در فصل پاییز برای دو فیلم تبلیغ می‌کند: «پیاده‌روی در جنگل» ساخته کن کواپیس که روز دوم ماه سپتامبر وارد سینماها می‌شود و فیلم درام «حقیقت» ساخته دن رادرز که در حال حاضر تاریخ اکران دقیقی ندارد اما انتظار می‌رود در فصل چهارم سال منتشر شود.

ردفورد از سال ۲۰۰۷ تا به حال و درست بعد از اینکه کار کارگردانی فیلم درام سیاسی «شیرها برای بره‌ها»، که خود در آن در مقابله مریل استریپ و تام کروز به نقش‌آفرینی پرداخته بود به اتمام رساند، مشغول توسعه پروژه‌ داغ «در مقابل تمام دشمنان» بود که بر پایه کتاب خاطرات پرفروش ریچارد ای. کلارک ساخته می‌شود. جیمی وندربیلت مسئولیت نوشتن فیلمنامه اقتباسی این فیلم را بر عهده دارد و داستان آن درباره کلارک است که مشاور ضدتروریسم سه رییس‌جمهور بوده و در کتاب خود ادعا می‌کند که دولت جرج دبلیو بوش، هم قبل و هم بعد از وقایع تروریستی یازدهم سپتامبر، عراق را در اولویتی بالاتر از تهدیدهای موجود از سوی القاعده قرار می‌داد. نکته‌ جالب این است که وندربیلت مسئولیت نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی فیلم «حقیقت» را نیز بر عهده داشت؛ یکی از پروژه‌هایی که باعث شدند «دشمنان» از برنامه کاری ردفورد بیرون برود.

اما ردفورد اولین کسی نیست که از این پروژه کناره‌گیری کرده است. وقتی این پروژه در حال گذراندن مراحل اولیه شکل‌یابی در کمپانی سونی بود، پل هگیس قرار بود آن را کارگردانی کند. وینس وان هم قرار بود نقش جان اونیل رییس امنیتی مرکز تجارت جهانی را ایفا کند که در حملات برج‌های دوقلو جان خود را از دست داد. شان پن در حال در نظر گرفتن ایفای نقش کلارک بود، اما سر میزان درآمد خود از فیلم کنار رفت.

رابرت ردفورد در زمینه بازیگری نیز پروژه «اژدهای پیت» را برای سال ۲۰۱۶ در تقویم دارد.