رابرت دنیرو از انجمن راهبان جایزه می‌گیرد

0
222

جایزه ویژه صنعت سرگرمی انجمن راهبان به رابرت دنیرو اهدا می‌شود.

 این جایزه که پیش از این به چهره‌هایی چون تام کروز، کری گرانت، فرانک سیناترا و داگلاس فیربنکس اهدا شده است، امسال به رابرت دنیرو تعلق می‌گیرد.

انجمن راهبان با اهدای با ارزش‌ترین جایزه خود از این بازیگر تقدیر می‌کند. این جایزه در مراسم شامی که هفتم اکتبر در نیویورک برگزار می‌شود به دنیرو اهدا خواهد شد.

این انجمن قدمتی 105 ساله دارد و دنیرو پنجمین چهره ای است که از این انجمن جایزه دریافت می کند.

جری لوییس که رییس این انجمن است در بیانیه ای گفت: او دلیلی برای وجود صفت بازیگر بزرگ است.

دنیرو در پاسخ به این تجلیل گفت: خیلی خوشحالم که بخشی از برنامه ای هستم که به جمع آوری پول برای خیریه اختصاص دارد. ممنون، راهبان! من باید به چه کسی جایزه بدهم؟

انجمن راهبان نیویورک برای داشتن اعضای مشهورش شهرت دارد و بیشتر کمدین ها عضو این انجمن هستند.

رابرت دنیرو بازیگر مشهور سینمای جهان هر چند در درام های مشهوری چون «پدرخوانده 2» و «گاو خشمگین» بازی کرده، اما فیلم‌های کمدی متعددی را نیز در کارنامه دارد که «تحلیلش کن» از مشهورترین آنهاست.

سی سال پیش جری لوییس و رابرت دنیرو باهم در فیلم «سلطان کمدی»‌ بازی کرده بودند. فرانسوی‌ها به مناسبت سی‌امین سال ساخته شدن این فیلم، در جشنواره فیلم کن شصت و ششم برنامه ویژه ای برای گرامیداشت جری لوییس کمدین آمریکایی تدارک دیده بودند. جشنواره فیلم ترایبکا نیز برنامه شب اختتامیه خود را به گرامیداشت سی امین سال اکران فیلم «سلطان کمدی» اختصاص داده بود.

این فیلم مثل «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» حاصل همکاری اسکورسیزی و رابرت دنیرو است.

دنیرو چندی پیش از تهیه یک فیلم موزیکال با عنوان «می‌خواهیم شما را به تکان درآوریم» هم استقبال کرده و گفته بود انجام چنین کاری خیلی مفرح است و البته کار ساده ای هم نیست.

به گزارش مهر به نقل از امپریال،از آخرین فیلم‌های دنیرو «خانواده» با حضور میشل فایفر، یک کمدی جنایی به کارگردانی لوک بسون نویسنده و کارگردان فرانسوی بود که تابستان سال پیش اکران و با تحسین منتقدان روبه رو شد. او زمستان نیز با «آخرین وگاس» در کنار بازیگران کهنه کاری چون مورگان فریمن، مایکل داگلاس و کوین کلاین راهی سینماها شد.

رابرت دنیرو بازیگر محبوب و استاد بازی در ژانرهای مختلف از درام تا کمدی، سال پیش 70 ساله شد.