رئیس ستاد بحران جمهوری چک: مرزهای چک احتمالا تا دو سال بسته خواهد ماند

0
281

رومان پریمولا رئیس ستاد بحران جمهوری چک یکشنبه 22 مارس در مصاحبه با تلویزیونی گفت، احتمال دارد محدودیت‌های مرزی این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تا دو سال آینده ادامه یابد.

به گزارش ایکسپاتس چک، رومان پریمولا گفت که ادامه محدودیت‌ها تا حد زیادی بستگی به مدیریت این بیماری همه‌گیر توسط دیگر کشورهای اروپایی و جهان دارد. به گفته او، «وضعیت در سایر کشورهای اروپایی خوب نیست».

پریمولا تصریح کرد، احتمالا سفرهای بین‌المللی در سال آینده یا تا دو سال آینده محدود خواهد شد و شهروندان چکی باید روی این حساب باز کنند که امسال تعطیلات تابستانی‌شان را در جمهوری چک بگذرانند.

جمهوری چک از نیمه‌های شب 14 مارس، مرزهای خود با آلمان و اتریش را بست. دلیل بستن مرزها ترس از ادامه گسترش ویروس کرونا اعلام شد.

در حال حاضر یک هزار و 120 نفر در جمهوری چک به کرونا مبتلا شده‌اند که 73 مورد آن مربوط به 48 ساعت گذشته بوده است.

«اروپا به کانون کرونا تبدیل شده است»

سازمان جهانی بهداشت 13 مارس 2020 تاکید کرد که قاره اروپا به کانون ویروس کرونا تبدیل شده و غیرممکن است فهمید این ویروس به چه زمانی به بیشترین سطح انتشار در جهان برسد.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در ژنو گفت که «اروپا در حال حاضر مرکز ویروس کووید19 در جهان است» و تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا که هر روز در اروپا ثبت می‌شود، با دوران اوج این ویروس در چین تفاوت دارد.

به گزارش العربیه؛ علیرغم اینکه کشورهای اروپایی به شکل گسترده‌ای اقدامات فوق‌العاده برای جلوگیری از انتشار کرونا در دستور کار قرار داده‌اند، سازمان جهانی بهداشت گفت که غیرممکن است فهمید این ویروس به چه زمانی به بیشترین سطح انتشار در جهان برسد.