رئیس دادگستری روانسر ترور شد

0
167

مدیرکل امنیتی استانداری کرمانشاه گفته است که سلیم قنبری، رئیس دادگستری شهرستان روانسر، هنگامی که در محله بولوار شهر روانسر عازم محل کار خود بود هدف تیراندازی قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان این شهر درگذشت.

به گزارش بی بی سی این حادثه صبح روز سه‌شنبه، ٢١ بهمن (١٠ فوریه) روی داده و به گزارش واحد مرکزی خبر، هنگام خروج سلیم قنبری از خانه خود، فرد ضارب او را به رگبار بست. این گزارش می افزاید که در این واقعه، فرزند آقای قنبری هم زخمی شده است.
مدیرکل امنیتی استانداری کرمانشاه گفته است که ضارب که توسط ماموران پلیس زخمی شده بود بازداشت شده و از او یک قبضه اسلحه به دست آمده است.
در مورد علت این واقعه هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده اما خبرگزاری مهر گفته که فرد دستگیر شده “سابقه‌دار” بوده است. به گفته واحد مرکزی خبر، تحقیقات از ضارب برای تعیین انگیزه این قتل آغاز شده است.
شهرستان روانسر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه در دامنه کوهستان شاهو واقع شده و جمعیت آن ۴٧ هزار نفر است. اکثر اهالی این شهرستان سنی هستند و به زبان کردی سخن می‌گویند. مرکز شهرستان روانسر، شهر روانسر است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، سلیم قنبری مدت هفت سال در دادگستری شهرستان روانسر سابقه خدمت داشت.
سه سال پیش، خبرگزاری ایسنا متن مصاحبه‌ای را با آقای قنبری در سمت دادستان عمومی و انقلاب روانسر منتشر کرد. در آن مصاحبه، آقای قنبری اظهار داشته بود که “ناهمواری‌های منحصر به‌فرد و صعب‌العبور این شهرستان، مرز مشترک آن با استان کردستان و خلاءهای ناشی از اشتراک در این مرز” باعث حضور گروه‌های مخالف حکومت از جمله پژاک در این منطقه شده است.
وی سه سال پیش در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت که اقدامات مقامات محلی و “همدلی ساکنان شیعه و سنی” منطقه باعث حفظ امنیت شده است. سلیم قنبری همچنین گفته بود که از آنجا که روانسر یک منطقه عمدتا کشاورزی است، بیشتر پرونده‌های قضایی به دعاوی مربوط به تصرف عدوانی و تصادفات رانندگی مربوط می‌شود.