دی‌کاپریو از محافظان گوریل در کنگو حمایت می‌کند

0
254

لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر سرشناس سینمای جهان که اخیرا در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت‌های خیرخواهانه متعددی را انجام داده است، برای نمایش مستند «ویرانگا» با موضوع زندگی مخاطره‌آمیز گارد حفاظتی گوریل‌ها در پارک طبیعی «ویرانگا» در کشور کنگو با شبکه Netflix همکاری می‌کند.

شبکه Netflix با همراهی لئوناردو دی‌کاپریو مستند «ویرانگا» را نمایش می‌دهند. این مستند درباره زندگی گارد محافظتی پارک طبیعی «ویرانگا» در جمهوری دموکراتیک کنگو است که برای محافظت از گوریل‌های این پارک طبیعی از دست شکارچیان غیر قانونی، جان خود را به مخاطره انداخته‌اند.

مستند «ویرانگا» در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان‌ماه) به طور همزمان از شبکه Netflix و سالن‌های نمایش در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس پخش می‌شود.

تد ساراندوس یکی از رؤسای شبکه Netflix در بیانیه‌ای در رابطه با همکاری این شبکه با لئوناردو دی‌کاپریو در مستند «ویرانکا» چنین گفته است: لئو احساس کرد که در این فیلم چیزی جز قدرت تأثیرگذاری بر قلب و ذهن مردم وجود ندارد.

IMG15382611

لئوناردو دی‌کاپریو که با کمپانی تولیدی خود با نام «Appain Way» به عنوان مدیر اجرایی و تولید همکاری می‌کند، درباره مستند «ویرانگا» این چنین صحبت کرده است: مستندهای قدرتمندی مثل «ویرانگا» پنجره‌ای را از تفاوت وحشتناک فرهنگی پیرامون ما در جهان نسبت به طبیعت باز می‌کنند، در این تفاوت نیروهایی قصد تخریب و آسیب زدن به طبیعت را دارند و افرادی برای دفاع از طبیعت می‌جنگند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، لئوناردو دی‌کاپریو پیش از این به دلیل فعالیت‌های زیست محیطی خود در دهمین مراسم «ابتکار جهانی کلینتون» مورد تجلیل قرار گرفت. وی چندی پیش 7 میلیون دلار بر حفاظت از اقیانوس‌ها و 3 میلیون دلار برای حفاظت از فیل‌ها اهدا کرد و مستندی نیز با نام «ساعت یازدهم» را برای حفاظت از حیوانات تولید کرد.