دیوید او راسل جایزه نماد ایتالیایی – آمریکایی را می‌گیرد

0
184

کاپری و هالیوود به صورت مشترك از ديويد اوراسل کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار تجلیل می‌کنند.

فستیوال فیلم بین‌المللی هالیوود و کاپری از روز کلمبوس استفاده کردند تا دریافت‌کننده 2014 جایزه نماد ایتالیایی آمریکایی خود را معرفی کنند. دیوید او راسل در مراسم امسال این جوایز افتخار اصلی آن را دریافت خواهد کرد.

این کارگردان شناخته‌شده هالیوودی که در شهر نیویورک به دنیا آمده، از سوي مادرش اصلیت لوکانیایی دارد. سال گذشته فستیوال هالیوود و کاپری که هر سال شب قبل از تحویل سال میلادی در شهر کاپری برگزار می‌شود، جایزه استاد کاپری هنرهای سینماتیک را در شهر رم به او تقدیم کرد و فیلم «کلاه‌برداری آمریکایی» ساخته او را به نمایش گذاشت.

برنارد راسل پدر این کارگردان که خود ایتالیایی هم صحبت می‌کند در مراسم به او محلق خواهد شد. پاسکال ویسدومینی مدیر فستیوال گفت: فرانک موزیو و فیلومینا برانکاتا پدر و مادربزرگ دیوید او راسل اهل منطقه‌های کراکو و فراندینا بودند که واقع در استان ماترا قرار دارد، جایی که پدر او از آن بازدید می‌کند. راسل تا به حال بسیار گفته که از نظر خلاقیت بسیار به میراث ایتالیایی‌اش وام‌دار است و همیشه دوست اين فستیوال بوده است. حالا این کارگردان و دانشور فوق‌العاده با ما در کاپری حضور خواهد داشت و ایتالیا این فرصت را پیدا می‌کند تا به او خوش‌آمد بگوید و از آثارش تجلیل کند.

سه فیلم آخر او راسل که همگی پشت سر هم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده‌اند: «مبارز» در سال 2010، «دفترچه بارقه امید» در سال 2012 و «کلاه‌برداری آمریکایی» در سال 2013.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، او در پروژه بعدی‌اش بار دیگر با جنیفر لارنس همکاری می‌کند و در این فیلم از او در نقش مادری مجرد استفاده می‌کند که در لانگ آیلند زندگی می‌کند و تبدیل به سرمایه‌داری غیرمنتظره می‌شود. سومین همکاری او راسل با جنیفر لارنس در کریسمس سال 2015 توسط کمپانی فاکس اکران خواهد شد.