دیوان عالی آمریکا طرح ترامپ برای محدودیت اعطای گرین‌کارت را تأیید کرد

0
172

دیوان عالی ایالات متحده بار دیگر در کنار رویکرد سختگیرانه ترامپ در برابر مهاجران قرار گرفت. اقامت دائم آمریکا برای بسیاری از مهاجران دست‌نیافتنی شد. آمریکا می‌تواند به نیازمندان دریافت کمک‌های دولتی گرین‌کارت ندهد.

دیوان عالی آمریکا برنامه دولت ترامپ برای سختگیری بیشتر در قبال مهاجران را تأیید کرد. این عالی‌ترین نهاد قضایی ایالات متحده حکم دادگاه بدوی که مانع اجرای دستورالعمل‌های جدید برای محدود کردن اعطای اقامت دائم آمریکا شده بود را لغو کرد.

در مقابل چهار عضو لیبرال چپ دیوان عالی آمریکا، پنج عضو محافظه‌کار این دیوان به قوانین جدید مورد نظر دولت برای اعمال محدودیت در اعطای اقامت دائم به مهاجران رأی موافق دادند.

قوانین جدید به دولت آمریکا این اجازه را می‌دهد که برای مهاجران نیازمند به دریافت کمک‌های مالی دولتی گرین‌کارت صادر نکنند. دریافت‌کنندگان گرین‌کارت اجازه اقامت دائم در آمریکا را پیدا می‌کنند.

تغییرات جدید در قانون صدور گرین‌کارت بالقوه می‌تواند آینده حدود ۲۲ میلیون مهاجری را تحت تأثیر قرار دهد که از کارت‌های دریافت مواد غذایی رایگان، خدمات پزشکی و دیگر خدمات رایگان دولتی استفاده می‌کنند.

کاخ سفید از حکم دیوان عالی ایالات متحده به عنوان “پیروزی بزرگ برای مالیات‌دهندگان آمریکایی، کارگران آمریکایی و قانون اساسی آمریکا” استقبال کرده است.

رویکرد سختگیرانه در برابر مهاجران از ستون‌های اصلی سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، محسوب می‌شود. او مدت‌هاست که برای تغییر نظام مهاجرتی آمریکا بر پایه نیازهای بازار کار این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش دویچه وله؛ ترامپ از آغاز ریاست جمهوری‌اش تاکنون دو قاضی محافظه‌کار را برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرده و این دیوان نیز بارها بر سیاست‌های سختگیرانه او در برابر مهاجران مهر تأیید زده است.