دیلی میل: جیمز فولی را پیش از سر بریدن، با آب شکنجه کرده بودند

0
217

نشریه بریتانیایی دیلی میل نوشت که جیمز فولی، روزنامه نگار آمریکایی که داعش سرش را برید، پیش از کشته شدن مورد شکنجه هایی مختلف، ازجمله آویزان شدن از پا و مچ دست، گرسنگی و خفگی با آب قرار گرفته بود.
تارنمای جی بی گزارش کرد، به گفته هم سلولی های جیمز فولی که حالا آزاد شده اند، شکنجه این روز نامه نگار، به دلیل تابعیت آمریکایی اش، شدیدتر از اسرای دیگر بود. بنا بر این گزاش، گروگان های آمریکایی و بریتانیایی به دلیل عدم تمایل دولت های شان برای باج دهی به دولت اسلامی، بیشتر شکنجه می شدند.القای حس خفگی با آب، شکنجه ای است که آمریکا در زندان گوانتامو انجام می داد.
هم سلولی های جیمز فولی گفته اند که او غذای خود را با دیگران تقسیم می کرد و در زمستان پتوی خود را به دیگر زندانیان می داد.
در روزهای اخیرداعش ویدئو تبلیغاتی را از جان کنتلی، گروگان و عکاس خبری بریتانیایی منتشر کرد که او در آن ویدئو موضوع شکنجه خفگی با آب را مورد تایید قرار داد.

جیمز فولی، عکاس خبری اهل ایالات متحده بود که برای چندین نشریه از جمله Stars and Stripes کار می‌کرد. او در سال ۲۰۱۲ در سوریه درحالی که برای نشریه گلوبال‌پست کار می‌کرد ربوده شد و در آگوست ۲۰۱۴، توسط داعش در یک مکان صحرایی نامشخص سربریده شده است. علت سربریدن او حملات هوایی ایالات متحده به مواضع داعش عنوان شده است.