دیزنی دون کیشوت را به دنیای فانتزی می‌برد

0
303

کمپانی دیزنی اعلام کرد قصد دارد «دون کیشوت» را بسازد و انتظار می‌رود این فیلم در حال و هوای «دزدان دریایی کاراییب» جلوی دوربین برود.

 با انتخاب فیلمنامه نویس برای این پروژه، دیزنی رسما تولید فیلم «دون کیشوت» را کلید زده است.

این کمپانی اعلام کرد بیلی ری نویسنده «بازی‌های گرسنگی» و «کاپیتان فیلیپس» برای نوشتن فیلمنامه نسخه جدید «دون کیشوت» انتخاب شده است.

این رمان کلاسیک اسپانیایی که درباره مردی است که تصور می‌کند شوالیه است، توسط گوردن گری و بیلی ری در مقام تهیه کننده ساخته خواهد شد.

«دون کیشوت»‌ نوشته میگل سروانتس نخستین بار سال ۱۶۰۵ منتشر شد و داستان آریستوکراتی از طبقه پایین به نام آلفونسو کیشانو را روایت می‌کند که پس از خواندن رمان‌های متعدد درباره سلحشوری، دچار توهم می‌شود و باور می‌کند شوالیه‌ها و اژدهاها وجود دارند.

او با تغییر نامش به دون کیشوت به آرزوی ماجراهای جدید به جاده می‌زند و صاحب مسافرخانه را لرد و آسیاب بادی را اژدها تصور می‌کند و دختران خدمتکار را بانوانی در نظر می‌گیرد که در انتظار رسیدن شوالیه‌ای چون او هستند.

یک مقام آگاه گفت نسخه جدید این فیلم بیشتر حال و هوایی شبیه «دزدان دریایی کاراییب» خواهد داشت و با شخصیت‌های دیوانه و طبیعتی فانتزی ساخته می‌شود. در واقع این فیلم قصد دارد شبیه تم پارک‌های دیزنی فضایی ماوراء‌الطبیعی داشته باشد که بتواند ادامه‌هایی میلیارد دلاری را تولید کند.

گری از سابقه کار طولانی با دیزنی برخوردار است و نام او در تولید درام‌هایی از «راکی» محصول ۲۰۰۲ تا «شکست ناپذیر» محصول ۲۰۰۶  و فیلم اخیر «مک فارلند آمریکا» و «ارتش میلیون دلاری» در همکاری با دیزنی به چشم می‌خورد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ری نیز برای نوشتن «کاپیتان فیلیپ» نامزد اسکار شد و فیلم‌هایی چون «نقشه پرواز» با بازی جودی فاستر را در کارنامه دارد.

Portali FLURUDHA